کوتاه از سیاست

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۴۹

قدردانی روحانی از ابراز همدردی مردم ایران

ایرنا رییس‌جمهوری با صدور پیامی از مراجع عظام تقلید، علمای اعلام، شخصیت‌های کشوری و لشکری و همچنین اقشار مختلف مردم که با ارسال پیام و شرکت در مراسم تشییع و ترحیم والده مکرمه‌اش موجبات تسلی خاطر بازماندگان را فراهم آوردند، تشکر و قدردانی کرد.


همدلی داخلی، همزبانی نظام‌های بین‌المللی با ایران

موج آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به مذاکرات ژنو و بیانیه مشترک، گفت: شاید بعضی از طرف‌های مذاکره برای مصارف سیاسی داخلی خود تفاسیری در متن توافقنامه و شبهاتی در مسیر سه ماهه تا توافقنامه ایجاد کنند، اما افکار عمومی جهان و مراکز بین‌المللی می‌دانند و دیدند که آنچه تا به حال درباره ایران می‌گفتند، دروغ سیاسی و برخاسته از بغض و کینه بوده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت عصبانیت رژیم صهیونیستی از مذاکرات هسته‌یی را به خاطر جعلی بودن این رژیم اشغالگر و تلاش برای مشروعیت بخشیدن به خود و مخالفت بعضی از کشورهای همسایه را یک اشتباه محاسباتی توصیف کرد و گفت: ایران همیشه مأمن مسلمانان بوده و مواضع جمهوری اسلامی برخاسته از اصول اسلامی است.


انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور

تسنیم قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از انهدام یک تیم تروریستی و هلاکت اعضای آن در صبح روز گذشته (دوشنبه) خبر داد. روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: یک تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه در منطقه «قصرقند» و «نیک‌شهر» در جنوب شرق کشور با اقدام قاطع رزمندگان قرارگاه نیروی زمینی سپاه منهدم و اعضای آن به هلاکت رسیدند.


ادبیات کریمی قدوسی

مناسب نبود

ایلنا نماینده اصولگرای مجلس درخصوص جلسه با وزیر امور خارجه و حاشیه‌های این دیدار گفت: ادبیات مناسبی برای سوال از آقای ظریف توسط یک نماینده استفاده نشد. سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در مورد حاشیه ایجاد شده توسط احمد کریمی قدوسی که در جلسه ظریف با کمیسیون امنیت ملی اتفاق افتاده بود، گفت: این اتفاق‌ها طبیعی است و بحث‌ها معمولا به تفاوت دیدگاه‌ها مربوط می‌شود.


درخواست 5 نماینده برای رسیدگی به پرونده مرتضوی

ایسنا اعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی در نامه‌یی به رییس مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در رسیدگی قوه قضاییه به گزارش این تحقیق و تفحص شدند. این نامه به امضای علیرضا محجوب، احمد توکلی و علیرضا زاکانی نمایندگان تهران و نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، سیدحسین دهدشتی نماینده آبادان رسیده است. ‌


نشست معاون سیاسی وزیر کشور با فعالان حزبی

فارس نشست مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور با فعالان حزبی عصر روز دوشنبه در محل وزارت کشور برگزار شد. این نشست به بررسی «توافق سوییس» و «احیای خانه احزاب جدید» اختصاص خواهد داشت. پیش از این سیاست داخلی به عنوان مهم‌ترین اولویت کشور برای سال94 از سوی وزیر کشور عنوان شده بود.


افتتاح نمایشگاه نسیم بهاری با همکاری لهستان

ایسنا به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو و به‌مناسبت آغاز سال نو و فرا رسیدن بهار، نمایشگاه نسیم بهاری با همکاری انجمن هنرهای زیبای لهستان آغاز به‌کار کرد.

رامین مهمان‌پرست، سفیر کشورمان، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: حدود 100اثر از آثار هنرمندان معاصر کشورمان در معرض دید فرهیختگان و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. وی مردم ایران را ملتی با فرهنگ و هنردوست دانست که آثار هنری فراوانی را در طول تاریخ خلق کرده‌اند.


نتانیاهو: می‌خواهم توافق با ایران را نابود کنم

انتخاب بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ‌ای.بی.‌سی نیوز امریکا گفت: می‌خواهم توافق بد با ایران را نابود کنم. به‌نظرم این توافق که ایران را با زیرساخت‌های اتمی گسترده به حال خود رها می‌کند، تحریم‌ها را به فوریت رفع می‌کند و میلیاردها دلار را دراختیار آنها قرار می‌دهد. این یک توافق موقت است که براساس آن محدودیت‌هایی که بر برنامه اتمی ایران وجود دارد، پس از سه سال برداشته می‌شوند و ایران یک زرادخانه گسترده دراختیار خواهد داشت که به فوریت می‌تواند بمب‌های اتمی زیادی تولید کند. به‌نظرم قرار دادن راه آزاد و آسان برای این کشور برای دسترسی به تسلیحات اتمی رژیم‌صهیونیستی و منطقه را در خطر قرار داده و امنیت جهان و هر فردی که به سخنان من گوش می‌کند را در خطر قرار می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر