حمایت اکثریت مجلس از تیم مذاکره‌کننده

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۴۵

گروه ایران

در روزهایی که برخی نمایندگان تندروی مجلس، از دولت به‌خاطر تفاهم سوییس می‌نوازند و از هر فرصتی برای انتقاد استفاده می‌کنند، رییس مجلس نهم در دیدار نوروزی با کارکنان نهاد قانونگذاری اعلام می‌کند که اکثریت نمایندگان از حرکت دولت یازدهم در مذاکرات حمایت می‌کنند. یک روز پس از انتشار خبر استقبال نامناسب برخی نمایندگان از ظریف، لاریجانی بااشاره به اهمیت شکوفایی اقتصادی گفت: امیدوارم گفت‌وگوهای بین‌المللی به حفظ حقوق ملت ایران بینجامد و با این گفت‌وگوها مشکلاتی را که بدخواهان به‌وجود آورده بودند، مرتفع شود تا زمینه شکوفایی اقتصادی فراهم شود. رییس نهاد قانونگذاری کشور همچنین به نمایندگان پیشنهاد کرد که فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال درباره همراهی با دولت را مورد توجه قرار دهند.


تلاش همگانی برای شکوفایی اقتصادی

رییس مجلس نهم در جریان این دیدار گفت: امیدوارم در دو، سه ماه آینده مذاکره‌کنندگان بتوانند در مذاکرات نیت ملت ایران را که همان داشتن دانش هسته‌یی با ضوابط خاص خود است را برآورده کنند، البته در این رابطه باید دقت‌های لازم صورت گیرد. از طرف دیگر مسیر طی شده امیدوارکننده بوده و مردم ما خوشحال هستند که مسیر روشنی به‌وجود آمده است و قطعا این موضوع اثرات خود را خواهد گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه مجلس از حرکت تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کند، تصریح کرد: امیدوارم گفت‌وگوهای بین‌المللی به حفظ حقوق ملت ایران بینجامد و مردم از فواید دانش هسته‌یی بهره‌مند شوند. همچنین امیدوارم با این گفت‌وگوها مشکلاتی را که بدخواهان به‌وجود آورده بودند، مرتفع شود تا زمینه شکوفایی اقتصادی فراهم شود.

لاریجانی با اعلام اینکه برداشتن تحریم‌ها به اقتصاد کشور کمک می‌کند، افزود: نمی‌گویم این موضوع علت تامه است، یقینا این مساله بخشی از محورها و موضوعات است، اما به‌طور حتم مهم‌ترین مساله این است که تدابیر اقتصادی در داخل کشور به‌نحوی باشد که به رونق اقتصاد بینجامد.


چالش‌های اقتصادی کشور در سال 94

رییس نهاد قانونگذاری بااشاره به اهمیت چالش‌های اقتصادی درون کشور تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته کشور از معضلاتی مانند رکود اقتصادی و بیکاری رنج کشیده و تولید هنوز هم رونق لازم را پیدا نکرده است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی کشور در شرایط کنونی حوزه اقتصاد است، بیان کرد: قطعا یکی از محورهای مشکلات اقتصادی کشور مساله بیکاری جوانان به‌ویژه بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که براساس آمارها حدود 42درصد از جمعیت بیکاران را تشکیل می‌دهد، اما متاسفانه مساله رونق تولید با همه تاکیدات به‌خاطر سوءمدیریت و برخی مشکلات خارجی دچار رکود شده است. البته مجلس در سال گذشته با تصویب دو قانون تلاش بسیاری برای تسهیل فضای کسب‌وکار انجام داد که قطعا اگر این قوانین اجرایی شود، فضای اقتصادی کشور به‌نوعی توسعه خواهد یافت.


توسعه دستوری، دوای اقتصاد بیمار کشور نیست

وی با تاکید بر اینکه توسعه دستوری دوایی برای درد اقتصاد کشور نیست، افزود: رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند که دشمنان جمهوری اسلامی اقتصاد را هدف گرفته‌اند، از این‌رو جهاد مسوولان در شرایط کنونی باید جهاد اقتصادی باشد.

لاریجانی با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی کشور به نگاه جهادی نیازمند است، تصریح کرد: قطعا لازمه تحقق این موضوع حضور مردم در عرصه اقتصاد است، از این‌رو توسعه ما باید با محوریت مردم انجام پذیرد و فراگیری آن باید با حضور خلاقانه کارآفرینان صورت گیرد. از طرف دیگر بانک‌ها باید تسهیلات لازم را برای این حوزه اختصاص دهند.


لزوم توجه به بنگاه‌های کوچک و متوسط

رییس مجلس بااشاره به تلاش‌های مجلس برای فراهم شدن زمینه رونق تولید در کشور گفت: این تلاش‌ها برای باز کردن دست دولت جهت ایجاد فضای رونق اقتصادی صورت گرفت. از طرف دیگر باید از دولت به‌خاطر ارایه به‌موقع لایحه بودجه سال94 به مجلس تشکر کنم.

لاریجانی در ادامه بر لزوم توجه به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط کشور تاکید کرد و گفت: بانک‌ها باید در جهت حمایت از این بنگاه‌ها تلاش کنند زیرا این بنگاه‌ها در سال‌های اخیر ضربه‌های بسیاری خورده‌اند از این‌رو حمایت و توجه به این بخش‌ها می‌تواند موجب افزایش اشتغال در کشور شود و دولت نیز باید به این مباحث توجه ویژه‌یی کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر