کمک قوه قضاییه به دولت درباره فراریان از مالیات

۱۳۹۳/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۰۱

در آخرین هفته‌های سال93 سخنگوی قوه قضاییه به میان خبرنگاران آمد تا درباره مهم‌ترین موضوعات حقوقی و قضایی کشورمان اظهارنظر کند. در نشست خبری غلامحسین محسنی اژه‌ای، خبرنگاری بااشاره به صدور دستور ممنوعیت انتشار اخبار رییس دولت اصلاحات، از برخورد قوه قضاییه با رسانه‌های متخلف در این خصوص پرسید که محسنی اژه‌ای در این باره گفت: این دستور کماکان به قوت خود باقی است و رسانه‌ها اگر از مواردی که به آنها متذکر شده‌ تخلف کنند برخورد می‌شود، لیکن در بعضی موارد ممکن است برداشت‌های مختلفی صورت گیرد.


تعیین نرخ دیه به‌زودی اعلام می‌شود

وی در ادامه نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری بااشاره به مشکلات ناشی از تعیین قیمت شتر، چگونگی تعیین نرخ دیه سال آینده را جویا شد، گفت: قوه قضاییه در این خصوص با هماهنگی وزارت دادگستری و سایر دستگاه‌ها نسبت به تعیین نرخ دیه سال آینده اقدام خواهد کرد. خبرنگاری علت تعطیل شدن چندین مرکز پزشکی قانونی در کشور را جویا شد که محسنی اژه‌ای در این باره گفت: امیدواریم مجلس عنایت بیشتری در این زمینه داشته باشد تا ماموریت‌های این سازمان بر زمین نماند.


اعلام حکم پرونده مهدی هاشمی تا پایان سال

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باتوجه به ارایه لایحه دفاعیه تکمیلی ازسوی وکلای مهدی هاشمی رای این پرونده چه زمانی صادر می‌شود؟ گفت: ان‌شاءالله تا پایان سال حکم مربوط به این پرونده صادر می‌شود، مگر اینکه خدای ناکرده مشکل خاصی که قابل پیش‌بینی نیست، پیش بیاید. سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره بیمه توسعه گفت: مسوول ذی‌ربط در بیمه توسعه در بازداشت به‌سر می‌برد و گفته است که کل اموال من در رهن بیمه توسعه قرار گیرد؛ لذا امیدواریم ضرر زیادی به مردم وارد نشود.


پرونده «بابک زنجانی» به دادگاه نرفته است

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده میلیاردر نفتی، گفت: در این پرونده برای چند نفر قرار مجرمیت صادر شد که دادستان باید نسبت به این قرار اظهارنظر می‌کرد. معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران به اظهارات رییس امور مالیاتی درباره وجود 250هزار میلیارد فرار مالیاتی، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه آماده است هرگونه کمکی را در این زمینه به دولت انجام دهد، حتی ما حاضریم قاضی ویژه و مجتمع ویژه تشکیل دهیم تا حقوق عامه‌ مردم تامین شود.

محسنی اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درمورد تشکیل پلیس قضایی گفت: در دولت قبل لایحه‌یی دررابطه با این موضوع تنظیم شد، اما متاسفانه ترتیب اثر داده نشد، البته باید گفت که ما پیگیر تشکیل پلیس قضایی هستیم تا تصویب شود که یقینا تشکیل پلیس قضایی به‌نفع مردم و دستگاه قضایی خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر