اخبار دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۲۷

عدم ضرورت حضور بیگانگان در منطقه

ایسنا علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران که در تنگه هرمز و منطقه خلیج‌فارس در حال برگزاری است با تاکید بر اینکه ضرورتی برای حضور بیگانگان در منطقه وجود ندارد، اظهار کرد: ایران نیرویی توانمند و هوشمند در آب‌های عمان دارد و می‌تواند با کمک سایر کشورها امنیت را در منطقه تامین کند.


آنکارا و تحویل هکر ایرانی به امریکا

فارس روزنامه صباح چاپ استانبول گزارش داد که ترکیه یک فرد ایرانی به‌نام «نیما گلستانه» متهم به فعالیت‌های سایبری علیه امریکا را به مقامات این کشور تحویل داده است. این روزنامه در گمانه‌زنی درباره هدف ترکیه در تحویل این فرد به امریکا هم موضوع را به استرداد «فتح‌الله گولن» رهبر جماعت گولن نسبت داد.


گفت‌وگوی کری و لاوروف در مورد ایران

ایلنا «جان کری» وزیر خارجه امریکا گفت که برای گفت‌وگو درباره مذاکرات هسته‌یی ایران و پیشرفت برنامه‌ها در سوریه با لاوروف دیدار می‌کند. وزیرخارجه امریکا قرار است دوم ماه مارس در نشست شورای حقوق‌ بشر سازمان‌ ملل شرکت کند که انتظار می‌رود لاوروف و «محمدجواد ظریف» نیز در آن حضور یابند.


تکذیب ادعای جدید منافقین در واشنگتن‌پست

ایسنا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک ادعاهای مندرج در گزارش روزنامه واشنگتن‌پست در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌یی ایران را بی‌پایه و اساس خواند و آن را جعلی دانست. لازم به ذکر است که یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین در ادعایی بی‌اساس تهران را به داشتن یک سایت غنی‌سازی محرمانه در شمال‌شرق تهران متهم کرده بود.


توافق هسته‌‌ای به نفع همه است

ایرنا فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که دستیابی به یک توافق جامع در مذاکرات هسته‌یی ایران و گروه1+5 به نفع همه طرف‌های مذاکره‌کننده خواهد بود. وی خاطرنشان کرد که ما نمی‌توانیم فرصت را از دست بدهیم و اگر طرفین اراده سیاسی برای دستیابی به این توافق داشته باشند، یک توافق خوب در دسترس ماست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر