می‌خواهیم مذاکرات 11 فروردین تمام شود

۱۳۹۳/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۲۳

نشست هفتگی نوبخت با خبرنگاران و در‌حالی‌که «حجتی» وزیر جهاد کشاورزی و «سلطانی‌فر» رییس سازمان میراث فرهنگی وی را همراهی می‌کردند؛ کاملا نوروزی برگزار شد. سخنگوی دولت درباره وزرای همراهش در نشست روزگذشته به خبرنگاران گفت: «این حضور به‌علت استقبال هیات دولت از نوروز، حضوری «نمادین» است. وزیر کشاورزی گزارشی از تامین میوه شب‌عید ارایه خواهند داد و همچنین تسهیلاتی که برای مسافرت‌های نوروزی فراهم شده از طرف رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گزارش خواهد شد.» موضع دولت درباره مذاکرات هسته‌یی، موضوع گرانی قیمت نان، پرداخت حقوق کارمندان دولت، ماجرای بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها و... موضوع سایر بخش‌های صحبت آقای سخنگو با خبرنگاران بود.


پرداخت حقوق اسفند کارکنان دولت

محمدباقر نوبخت پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد مذاکرات هسته‌یی ایران و گروه1+5 و همچنین حضور علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌جمهوری گفت: «می‌خواهیم مذاکرات با جزییات تا 11فروردین به پایان برسد.» سخنگوی دولت در تشریح مصوبات هیات دولت اظهارداشت: «حقوق ماه بهمن و عیدی پایان سال در همه دستگاه‌ها پرداخت شده است و جویا شدم که اگر دستگاهی نیز باقی مانده سریعا اقدام کند. هماهنگی‌های لازم انجام شده تا با تشدید تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت در بازار جهانی، مقدمات لازم حقوق ماهیانه اسفند به کارکنان دولت به‌موقع پرداخت شود.»


یارانه‌ها به‌موقع پرداخت می‌شود

نوبخت با اشاره به تلاش برای پرداخت به‌موقع یارانه نیز گفت: «شاید تقدیر بر این بود که دولت در شرایطی مدیریت کشور را برعهده بگیرد که سختی‌های بسیاری از گذشته برجای مانده تا ما آن را برای مردم تسهیل کنیم.»

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با یادآوری تشکیل جلسه شورای اقتصاد در هفته جاری افزود: این شورا دو مصوبه داشت که یکی از آنها اختصاص 7.5میلیارد دلار برای توسعه حمل‌و‌نقل بار و مسافر بود و در مصوبه دوم نیز قرار شد با هدف صرفه‌جویی یک‌میلیارد لیتر نفت و گاز از طریق برقی‌کردن چاه‌های کشاورزی؛ بیش از یک‌میلیارد و 650میلیون دلار اختصاص یابد. وی در تشریح سایر مصوبات هیات وزیران گفت: تصویب شد که 200میلیارد تومان از بدهی دولت به شهرداری‌ها که از سال‌های گذشته مانده بود، پرداخت شود.


دولت تصمیمی به افزایش قیمت نان

در سال94 ندارد

سخنگوی دولت در مورد سخنان یکی از نمایندگان که گفته قیمت نان افزایش می‌یابد، اظهار داشت: دولت تصمیمی ندارد که این کار را انجام دهد. آنچه هم که امسال انجام شد و قیمت نان افزایش یافت به‌دلیل شرایطی بود که نانوایان داشتند اما برای دولت مطلوب نبود که اجازه افزایش قیمت نان را بدهد. نوبخت در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تک‌نرخی شدن در سال94 امکان‌پذیر است، گفت: این موضوع نیازمند شرایط بهتر است؛ ما باید بازار را مدیریت کنیم تا نوسانات زیادی نداشته باشد تا اگر شرایط به‌نحو مطلوب مورد نظر پیش رفت، نرخ ارز را تک‌نرخی کنیم.


اخیرا ارزی به صورت غیرقانونی

از کشور خارج نشده است

نوبخت درخصوص سخنان یکی از نمایندگان درباره خروج و ورود ارز به‌صورت چمدانی نیز اظهار داشت: ما هیچ اقدام غیرقانونی انجام نمی‌دهیم.

سخنگوی دولت درباره توزیع سبد کالایی نیز اظهار داشت: هیچ تغییر رویه‌یی در این زمینه تا پایان سال نداریم و توزیع سبد کالا با همان کیفیت که سه مرحله قبل پرداخت شد؛ اسفندماه نیز ارایه می‌شود و مرغ نیز در این سبد وجود دارد.

1000میلیارد تومان کمک بلاعوض

به مسکن مهر

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد مسکن مهر گفت: «تصویب کرده‌ایم که 1000میلیارد تومان کمک بلاعوض برای شبکه‌های آب، فاضلاب و برق واحد‌های مسکونی مهر از سوی دولت به وزارت نیرو پرداخت شود تا این شبکه‌ها بدون دریافت پول از مردم تکمیل شود.» وی افزود: «به بانک مرکزی ابلاغ شده که بازارهای غیرمتشکل پولی را ساماندهی کند، این کار در حال اجرا است تا امنیت بازار پول به‌وجود آید.» کشور را نمی‌توان با یک تفکر تحمیلی اداره کرد جلسات هفتگی سخنگوی دولت فرصتی را برای رسانه‌های اصولگرا به‌وجود می‌آورند تا با پیش‌کشیدن مسایل جناحی و گروهی برای دولت حاشیه‌سازی کنند. نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی‌بر فعالیت وی در ستادهای انتخاباتی دولت، گفت: «در‌حال‌حاضر حزب اعتدال و توسعه عمده کار‌های خود را به نسل جوان واگذار کرده و اکنون کانون جوانان در حال فعالیت است و من وقتی ندارم که به مسایل حزبی بپردازم.» سخنگوی دولت با بیان اینکه البته می‌دانم که جوانان بسیار مصمم هستند که تفکر اعتدالی خود را ترویج دهند، تصریح کرد: «آنها همچنین می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند همه باید اجازه دهیم تا تمام تفکرها در صحنه باشند.» وی تاکید کرد که کشور نمی‌تواند با یک تفکر تحمیلی اداره شود. مطابق رسم جلسات هفتگی آقای سخنگو، خبرنگاران پرسش‌های خود را با حجتی و سلطانی‌فر در میان گذاشتند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر