ابراز امیدواری ظریف به نتیجه مذاکرات

۱۳۹۳/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۶۰

به گزارش مهر، وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه مذاکرات هسته‌یی باید تا تیر به توافق روی جزییات برسد، گفت: اگر طرف مقابل زیاده‌خواهی کند، هیچ توافق کلی و جزیی انجام نخواهد شد. محمدجواد ظریف بااشاره به برنامه‌های آینده جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های مذاکره‌کننده غربی در پرونده هسته‌یی، گفت: در حال حاضر مذاکرات دوجانبه را بدون توقف داریم و در سفر اخیر وزیر امور خارجه چین به تهران نیز ساعت‌ها هم در سطح وزرای خارجه و هم در سطح معاونان وزرا، مذاکره مفصلی داشتیم.

وی افزود: در طول هفته آینده نیز همکاران من مذاکرات را ادامه خواهند داد و هر جا که ضروری باشد، من نیز وارد مذاکره می‌شوم؛ فرصت خیلی کم است و چندان وقت نداریم که جلسات رسمی تشکیل دهیم و باید به‌همین شیوه مذاکرات دوجانبه را دنبال کنیم تا به نتیجه برسیم.

وزیر امور خارجه درباره تاکید ایران در توافق یک مرحله‌یی در مذاکرات هسته‌یی، تصریح کرد: این موضوع دیدگاه جدیدی نیست من نیز این دیدگاه را از ابتدا در وین داشته‌ام و اصرار هم کرده‌ام و حالا نیز باید کار را پیش ببریم و برای رسیدن به یک توافق، تلاش خواهیم کرد؛ البته یک اصل را نیز در مذاکرات داریم و آن نیز این است که روی هیچ چیز توافق نشده، مگر اینکه روی همه‌چیز توافق شود؛ این اصل را در اعلامیه ژنو نیز آورده‌ایم لذا در این زمینه نگرانی نداریم.

وی همچنین درخصوص کارشکنی‌های احتمالی طرف مقابل گفت: من نیازی نمی‌بینم که نسبت به کارشکنی‌ها چندان نگران باشیم؛ بحث یک بحث کاری است و ما نیز در همین چارچوب کار را دنبال می‌کنیم و برای رسیدن به نتیجه نیز امیدواریم. من فکر می‌کنم موضوعات مهمی در بحث‌های ما وجود دارد که اگر روی آنها به توافق برسیم، رسیدن به توافق کامل چندان مشکل نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر