انسجام‌ باعث می‌شود وزارت خارجه از حقوق ملت دفاع کند

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۷۴

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپایی و امریکایی نامه سیاسی و به‌معنای دعوت به اسلام نبوده است، تاکید کرد که مسلمانان ساکن اروپا و امریکا نیز در نشان‌دادن چهره واقعی اسلام تکلیف دارند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی‌کاشانی با اشاره به جنایت اخیر داعش نسبت به خلبان اردنی، گفت: این جنایتکاران در توجیه جنایت اخیر خود که طی آن خلبان اردنی را در قفس زنده سوزاندند به یک آیه قرآن استناد کردند، حال آنکه باید گفت این آیه چه ارتباطی به شما دارد؟

خطیب نمازجمعه این هفته تهران ادامه داد: آنها می‌گویند خلبان اردنی را کیفر کردیم؛ خلبان اردنی آمده شما را کیفر کند که این همه جنایت کردید. کدام دین می‌تواند با این حرکت‌های وحشیانه شما مخالفت نکند؟ شما قرآن را به‌نام خودتان زیر‌و‌رو کردید. خداوند در قرآن می‌فرماید سیئه را پاسخ حسنه بدهید و در جامعه محبت و حسن خلق داشته باشد.

امامی‌کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما باید به تقوا و خداپرستی برگردیم و معنویت را در بین‌مان بیشتر کنیم. باید به حقوق و فضایل اخلاقی بیشتر توجه کنیم و فضای جامعه را فضای تقوا کنیم.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران از وزارت ارشاد و صداوسیما خواست به معنویت توجه داشته باشند و حرکت‌های آنها طوری نباشد که معنویت و تقوا را تضعیف کند.

امامی کاشانی با اشاره به اهمیت انسجام ملت اسلامی ایران، گفت: این انسجام‌هاست که باعث می‌شود وزارت خارجه با قدرت از حقوق ملت دفاع کند.

خطیب نماز‌جمعه این هفته تهران همچنین پرتاب ماهواره ملی فجر به فضا را حرکتی بسیار ارزشمند دانست و گفت که حرکت‌های این‌چنینی نشان‌دهنده ارزش علم در جامعه اسلامی ماست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر