یارانه ترکیه به هواپیماهای حامل گردشگران ایرانی و روسی

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۷۳

دولت ترکیه برای حمایت از صنعت گردشگری این کشور قدم تازه‌یی برداشته است. آنکارا قصد دارد بخشی از هزینه سوخت هواپیماهای حامل گردشگران ایرانی و روس به ترکیه را برعهده بگیرد.

ترکیه در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری محبوب میان ایرانی‌ها و روس‌ها تبدیل شده است.

اشتیاق شهروندان این دو کشور برای سپری‌کردن تعطیلات خود در ترکیه و درآمد بالای حاصل از این اشتیاق، از چشم دولت رجب طیب اردوغان پنهان نمانده و ترکیه برای تقویت هرچه بیشتر صنعت گردشگری خود تصمیم جدیدی را اتخاذ کرده است.

احمد داووداوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز سه‌شنبه (۳فوریه/۱۴بهمن) اظهار داشت، این کشور به‌مدت دوماه ۶هزار دلار از هزینه سوخت هواپیماهای حامل گردشگران ایرانی و روس را پرداخت خواهد کرد. به‌گفته وی پایین‌آمدن ارزش روبل روسیه و بیم ترکیه از کاهش شمار گردشگران روس عامل اصلی اتخاذ این تصمیم بوده است.

طبق آمار وزارت گردشگری ترکیه در سال۲۰۱۳ نزدیک به ۴میلیون‌و500هزار گردشگر روس از این کشور دیدن کرده‌اند.

به گزارش دویچه‌وله روس‌ها البته دومین گروه گردشگران خارجی بوده‌اند که در سال۲۰۱۳ وارد ترکیه شده‌اند. مکان اول به گردشگران آلمانی اختصاص دارد. نزدیک به ۵میلیون گردشگر آلمان در این سال به کشور ترکیه سفر کردند.

تلویزیون دولتی ترکیه سال گذشته اعلام کرد که مقصد اول گردشگران نوروزی ایران در تعطیلات سال۱۳۹۳، ترکیه بوده است. مسوولان گردشگری ترکیه گفته‌اند که سالانه آماده میزبانی از پنج‌میلیون گردشگر ایرانی هستند.

ترکیه هنوز آمار گردشگری مربوط به سال۲۰۱۴ را منتشر نکرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر