مولاوردی: دولت با تفکیک جنسیتی موافق نیست

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۷۲

معاون رییس‌جمهور در امور زنان با تاکید بر اینکه رویکرد دولت در حوزه بهبود حجاب و عفاف ایجابی است، گفت: سیاست برخی نهادهای فرهنگی که از مبالغ کلان دولتی نیز بهره می‌گیرند، باید عوض شود چراکه جامعه بیش از هرگونه اقدام دیگر به بهبود فعالیت‌های زیربنایی مرتبط با حجاب و عفاف نیازمند است.

شهیندخت مولاوردی در نشست کارگروه زنان و خانواده استان اصفهان با تبیین نقش توسعه‌مندی زنان، اظهار کرد: زنان در طول تاریخ ایران در زمان مبارزه، انقلاب و تثبیت دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار خوش درخشیدند.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان با مورد توجه قرار دادن عملکردهای معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در طول یک و نیم سال گذشته گفت: زمینه مطرح شدن مسایل اختصاصی زنان از برنامه سوم توسعه در دهه70 آغاز شده و این درحالی است که 11سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه تدوین برنامه توسعه کشور فراهم شده و به‌دنبال آن دفتر امور زنان در ریاست جمهوری وقت تشکیل شد.

مولاوردی با بیان اینکه تبیین اعتدال به‌عنوان یک رویکرد یا گفتمان هنوز به‌درستی آشکار نیست، تصریح کرد: امیدواریم برگزاری همایش ملی اعتدال در سال‌جاری به تبیین حدود، مرزها، مولفه‌ها و اقتضائات مفهوم اعتدال در حوزه زنان کمک کند.

مولاوردی تئوری اشتراک موضوعات مرتبط با زنان و مردان را موردتوجه قرار داد و گفت: جهان امروز به این نتیجه رسیده که جدایی زنان از مردان ناکارآمد، غیراصولی و ناعادلانه است، چراکه نقش زنان در توسعه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این قشر در فرصت‌های پیش روی صنعت به‌عنوان ذی‌نفعان و فعالان عرصه توسعه و پیشرفت غیرقابل اجتناب است.

وی ادامه داد: برنامه ششم توسعه همه تمرکز خود را به مباحث جدی کشور ازجمله کمک به رفع رکود و بهبود اقتصاد و تولیدات دانش بنیان معطوف کرده است با وجود این معاونت زنان ریاست‌جمهوری همه تلاش خود را به‌کار گرفته تا در کنار عناوین اصلی برنامه ششم توسعه مانند توجه به بحران آب و محیط‌زیست، به پررنگ‌سازی نقش زنان در بهبود وضعیت موجود کمک کند.

وی با اعتقاد به نقش موثر زنان در اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از مصرف‌گرایی، افزود: کم‌کاری زنان و کم‌توجهی نظام نقش سازنده زنان را در سال‌های گذشته کمرنگ کرده است و به‌همین دلیل نیز لازم است همه معاونان زنان استانداری‌های کشور فعالانه و کارشناسانه نظرات خود را درباره تدوین برنامه ششم توسعه مطرح کنند.

توسعه‌مند‌سازی زنان از نگرانی‌های مهم جامعه جهانی است

معاون رییس‌جمهور در امور زنان بااشاره به راه پرچالش معاونت رییس‌جمهوری در امور زنان برای ابقای 9پست مشورتی در امور زنان، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در ابتدای دولت یازدهم 9بخشنامه اجازه صدور معاونت‌های زنان را که به گفته خود خلاف قوانین موضوعه کشور و مغایر با سیاست چابک‌سازی سازمان‌های دولتی بود، ملغی اعلام کرد اما پس از دوندگی‌های زیاد این بخشنامه‌ها به‌طور مجدد در دستور کار دستگاه‌ها قرار گرفت.

وی توازن میان کار و زندگی را یکی از ماموریت‌های مهم معاونت زنان رییس‌جمهوری عنوان کرد و گفت: زنان شاغل و نخبه ایرانی که همزمان با فعالیت‌های مادری و همسری در عرصه‌های یک یا چندگانه دیگر نیز به کار و تلاش مشغول هستند، نباید بر سر دوراهی کار و زندگی مردد شوند، چراکه جامعه در کنار مردان به تلاش زنان نیز نیازمند است.


طرح دورکاری زنان تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد بود

مولاوردی درباره افزایش مرخصی زنان شاغل، اضافه کرد: تعبیر نادرست دولت قبلی از این مصوبه، جامعه را به اشتباه انداخته است، به‌طوری که این مصوبه باتوجه به بار مالی زیاد از دستگاه‌های مختلف دولتی می‌خواهد که درصورت امکان نسبت به افزایش مرخصی زایمان زنان اقدام کند.

همچنین کار بررسی طرح دورکاری زنان نیز تا اطلاع ثانوی در کمیسیون اجتماعی دولت متوقف خواهد بود.

وی نقش پنهان زنان در بهبود اقتصاد خانوارها را بسیار پررنگ توصیف کرد و افزود: توجه جامعه به زنان خانه‌دار علاوه بر ایجاد عزت نفس و اعتماد به نفس در وجود آنها، رویکرد عام جامعه در قبال آنها را نیز تغییر خواهد داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر