دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۴۱

استقبال آژانس از توافق هسته‌ای با ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد این سازمان از توافق هسته‌یی با ایران استقبال می‌کند. آمانو افزود: آژانس با طرف‌های گفت‌وگو در ارتباط است و جایی که نیاز باشد، کمک می‌کند، اما ما طرف مذاکره نیستیم.

وی از ابراز نظر درباره چشم‌انداز مذاکرات هسته‌یی کشورهای 1+5 با ایران امتناع کرد.


تشدید تحریم‌ها برای ایران انگیزه ایجاد می‌کند

رییس اکثریت سنا با دفاع از تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفت که قرار است این محدودیت‌ها باعث شوند ایران برای توافق انگیزه بیشتری داشته باشد.

«میچ مک کانل» رییس اکثریت مجلس سنا می‌گوید طرح‌هایی ضدایرانی که قانونگذاران این مجلس قصد تصویب آن را دارند باعث ایجاد انگیزه در ایرانی‌ها برای رسیدن به توافق هسته‌یی خواهد شد. رییس مجلس سنای امریکا که همراه با جان بینر، رییس مجلس نمایندگان امریکا در برنامه ۶۰دقیقه شبکه خبری سی‌بی‌اس حضور داشت، در اظهاراتی برای دفاع از تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفت که طرح‌های تحریمی تنها درصورت نرسیدن به توافق هسته‌یی به اجرا در خواهند آمد.


«دیپلماسی موازی» میان ایران و آرژانتین وجود ندارد

کاردار سفارت ایران در بوینوس‌آیرس، اتهامات مطرح شده ازسوی «آلبرتو نیسمان» دادستان پرونده انفجار مجمع یهودیان آرژانتین (آمیا) مبنی بر وجود یک «دیپلماسی موازی» میان دو کشور را در این پرونده رد کرد. «احمدرضا خیرمند» در واکنش به فضاسازی‌ها علیه ایران، در مصاحبه‌یی با روزنامه «پروفیل» که دیروز دوشنبه بازتابی گسترده در رسانه‌های آرژانتینی داشته، تاکید کرد که «هیچ نوع دیپلماسی موازی میان دو کشور وجود ندارد.»

وی گفت: «امضای یادداشت تفاهم میان دو کشور با هدف همکاری برای کشف حقیقت بود.»


غرب با ایران در تولید سوخت همکاری کند

روزنامه گاردین نوشت: همکاری غرب با ایران در تولید سوخت هسته‌یی در خاک ایران، در جهت منافع دوطرف خواهد بود و غرب نیز از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌یی ایران اطمینان حاصل خواهد کرد. به گزارش ایسنا، ‌روزنامه گاردین درمورد مذاکرات هسته‌یی ایران و غرب نوشت: برای پیشبرد مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن، این کافی نیست که از کنگره بخواهیم تا از صدور تحریم‌های جدید اقتصادی علیه ایران منصرف شود تا به این صورت فرصت بیشتری به مذاکرات هسته‌یی با ایران داده شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر