دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۶۹

ظریف: اروپا می‌تواند در رسیدن به توافق هسته‌ای فعال‌تر باشد

«گیورگیوس ایناتیس» سفیر جدید یونان در جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد. به گزارش فارس، وزیر امورخارجه ایران در این دیدار با اشاره به نقش اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌یی بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 تصریح کرد: اروپا می‌تواند نقش فعال‌تری را در رسیدن به توافق جامع هسته‌یی ایفا کند.

مرزنشینان به کردستان عراق

سوخت بفروشند

نماینده پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی از مجوز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مرزنشینان تمرچین پیرانشهر برای فروش سوخت به اقلیم کردستان عراق خبر داد.

خضری درحاشیه جلسه علنی روز (سه‌شنبه) مجلس گفت:

هر یک از مرزنشینان تمرچین پیرانشهر در استان آذربایجان غربی تا شعاع 20کیلومتر از نقطه صفر مرزی سهمیه‌یی به‌صورت روزانه خواهند داشت که بتوانند فرآورده‌های نفتی به اقلیم کردستان عراق بفروشند. این افراد می‌توانند تعاونی فروش نفت به خارج از کشور تشکیل دهند و تانکری برای آنها ارسال خواهد شد که از بازارچه مرزی به آن سوی مرز نفت بفروشند.


ظریف راهی ژنو شد

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در رأس تیم‌ مذاکره‌کننده هسته‌یی برای رایزنی و گفت‌وگوی دوجانبه با جان کری همتای امریکایی خود بامداد امروز چهارشنبه راهی ژنو شد. سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاونان ظریف و دیگر اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند و قرار است رایزنی‌های دوجانبه ایران و امریکا در سطح معاونان روزهای ۲۵تا ۲۷دی در ژنو برگزار شود.


گفت‌وگوهای آتی با ایران صرفا درخصوص برنامه هسته‌ای است

به گزارش باشگاه خبرنگاران ماری هارف، سخنگوی وزارت‌خارجه امریکا در کنفرانس خبری اعلام کرد که مذاکرات آتی با ایران صرفا درخصوص برنامه هسته‌یی این کشور است همچنین تاکید کرد دولت «بشار اسد» باید بخشی از مذاکرات انتقال قدرت در سوریه باشد.


اورشلیم پست: اوباما با لایحه تحریم جدید ایران مخالفت می‌کند

روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست درگزارشی نوشت: رهبری مجلس سنا طی هفته جاری به سمت تصویب لایحه‌یی خواهد رفت که تحریم‌های جدید علیه ایران درصورت شکست مذاکرات را در پی خواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر