دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۸۵

فوتبالیست‌های ایرانی قربانی تحریم‌های سیاسی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از جام جهانی بنا به دلایلی تصمیم گرفته بود از هدایت تیم ملی فوتبال ایران کناره‌گیری کند. تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارند در تصمیم او بدون تاثیر نبودند. تحریم‌هایی که هنوز هم ایران را از انجام بسیاری از کارها بازمی‌دارد. کی‌روش گفت: سیاست نباید روی فوتبال تاثیری داشته باشد. این بخشی از وظیفه اصلی فیفا است. پول‌های ما در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بلوکه شد و به دست ما نرسید.


لزوم همکاری مجالس ایران و اردن

نایب‌رییس کمیسیون انرژی مجلس، همکاری کمیسیون‌های انرژی مجالس ایران و اردن را عامل موثری در ارتقای روابط دو کشور دانست. «محمدسعید انصاری» روز گذشته دوشنبه در دیدار نماینده پارلمان اردن با یادآوری پیشینه روابط مثبت تهران- امان نسبت به توسعه و گسترش این روابط به‌ویژه در بعد پارلمانی تاکید کرد. به‌گزارش ایرنا، وی بر وجود ظرفیت‌های فراوان موجود در روابط دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: ایران و اردن دارای ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف همکاری ازجمله همکاری‌های اقتصادی، نفتی و همکاری در بخش انرژی هستند.


ادعای دمپسی درباره برنامه هسته‌ای ایران

ژنرال مارتین دمپسی در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز با تکرار ادعاهای پیشین خود مبنی‌بر تلاش ایران برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای، گفت: اگر دیپلماسی شکست بخورد و ایران به سمت دستیابی به برنامه سلاح هسته‌یی پیش برود این اتفاق یک خطر غیرقابل‌قبول برای امریکا و منطقه خواهد بود. به‌گزارش ایسنا، وی افزود: ما ظرفیت‌های نظامی خود را پابرجا و درحالت آماده‌باش نگه می‌داریم.


احتمال سفر احمدی‌نژاد به ترکیه

به‌گزارش شبکه TRT ‌ترکیه، نعیم اوزترک، رییس مرکز خیریه‌یی در شهر بورسا به نام نجم‌الدین اربکان که مسوول برگزاری این مراسم است، گفت: در سفری که به تهران داشتم با احمدی‌نژاد دیدار کردم و از وی‌ قول شرکت در این مراسم را گرفتم. وی با استقبال از این دعوت گفت درصورتی که اتفاق خاصی نیفتد در این مراسم شرکت خواهم کرد. همچنین اوزترک به نقل از احمدی‌نژاد گفت که وی بسیار علاقه دارد که به شهر بورسا سفر کند.


ایران در عراق حضور نظامی ندارد

هادی العامری نماینده مجلس عراق و دبیرکل سازمان بدر، با اشاره به آخرین تحولات میدانی در عراق و تمجید از نقش ایران در ارایه مشاوره نظامی و کمک تسلیحاتی، تاکید کرد که سلاح‌های ایرانی به‌طور رسمی وارد عراق می‌شود و ایران حضور نظامی ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر