کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۴۸

روحانی به میهمانی سالمندان مسیحی رفت

حسن روحانی روز پنج‌شنبه پس از عیادت از سالمندان آسایشگاه حضرت مریم ضمن ارزشمند توصیف کردن خدمت و رسیدگی به سالمندان، اظهار داشت: برای ما کار همه کسانی که خادم ملت هستند و به مردم و به‌ویژه سالمندان که نیاز بیشتری به حمایت دارند کمک می‌کنند، محترم و ارزشمند هستند. رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه ما همه اهل ایران و معتقد به خداوند و روز رستاخیز هستیم، بر تلاش و خدمت به همه هموطنان سالمند از هر کیش و مذهبی تاکید کرد.


بازنشستگان تامین اجتماعی، بهمن عیدی می‌گیرند

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: پایان بهمن عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود. به گزارش مهر، محمدحسن‌زدا افزود: منابع مالی عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی درحال تامین است و به‌محض اعلام دولت، عیدی را 30بهمن پرداخت خواهیم کرد. وی گفت: در‌حال‌حاضر ماهانه بیش از 2300میلیارد تومان به مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود که پرداخت این مبلغ و تامین سایر هزینه‌ها ازجمله هزینه درمان در مراکز ملکی و طرف قرارداد از محل دریافت حق بیمه انجام می‌گیرد.

امضای 65 نماینده برای استیضاح فانی

سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مجلس، با اشاره به احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش به فارس گفت: تاکنون بیش از 65 امضا توسط نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش جمع‌آوری شده و به‌احتمال زیاد به‌زودی شاهد اعلام وصول استیضاح باشیم. وی افزود: هم‌اکنون جو مجلس برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش مساعد است و پیش‌بینی می‌کنیم بعد از اعلام وصول و برگزاری جلسه استیضاح، با رای بالایی شاهد استیضاح وزیر آموزش و پرورش باشیم.


انتخاب اعضای جدید جمعیت ایثارگران

ششمین کنگره جمعیت ایثارگران 11دی برگزار شد و براساس ماده21 اساسنامه این تشکل، اعضای جدید شورای مرکزی با اکثریت آرا برای دو سال آینده انتخاب شدند. محمدعلی تقوی‌راد، مصطفی توکلیان، عباس درویش توانگر، رضا روستاآزاد، علیرضا سربخش، صدیقه شاکری، عشرت شایق، محمدعلی شم‌آبادی، جواد عامری، جلیل محبی، عبدالمطهر محمدخانی، مهدی مذهبی، مرادعلی منصوری‌رضی و مجتبی توانگر به‌عنوان اعضای جدید شورای مرکزی این تشکل انتخاب شده‌اند.

جشن پیروزی هسته‌ای ایران؛ به‌زودی

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: مطمئن باشید که مساله هسته‌یی و مذاکرات ایران با 1+5 به اذن الهی به نفع ایران حل می‌شود و پیروزی ایران در آینده نزدیک را جشن خواهیم گرفت. علی‌اکبر صالحی، با اشاره به مذاکرات هسته‌یی اظهار داشت: مطمئن باشید که مساله هسته‌یی و مذاکرات ایران با 1+5 به اذن الهی به نفع ایران حل می‌شود و پیروزی ایران در آینده نزدیک را جشن خواهیم گرفت.


خدمات دولت به مردم اطلاع‌رسانی شود

آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: خدمات دولت باید برای مردم بازگو و اطلاع‌رسانی شود تا مردم نسبت به آینده امیدوار شوند. وی بیان آثار و برکات انقلاب را یکی از وظایف مهم مشاوران امور روحانیت ذکر کرد و افزود: خدمات بسیاری در طول انقلاب به مردم شده و شما باید خدمات دولت را برای مردم بازگو کنید تا مردم نسبت به آینده امیدوار شوند.


رشوه منافقین به پلیس امریکا

یک وبگاه خبری امریکایی طی گزارشی به پرداخت رشوه از سوی گروهک منافقین در سال‌های گذشته به رییس‌پلیس فدرال امریکا جهت بیرون‌‌آوردن نام این گروهک از فهرست سیاه وزارت خارجه این کشور اشاره کرد.

به گزارش فارس، وبگاه امریکایی اینترسپت طی گزارشی نوشت: «لوییز فرییح» از روسای پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) که دو ماه قبل از ماجرای 11سپتامبر از سمت خود کناره‌گیری کرد، به‌خاطر همکاری با گروهک منافقین و موارد دیگر فساد مالی به ثروت کلانی دست

یافته است.

به گزارش اینترسپت، رشوه دریافتی از سوی این مقام اسبق اف‌بی‌آی بالغ بر 50000 هزار دلار بود. این درحالی است که حقوق سالانه فرییح هنگام مدیریت در اف‌بی‌آی رقمی معادل 145000 هزار دلار بود.


ظریف این هفته به مجلس می‌رود

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در هفته جاری برای پاسخ به سوال جمعی از نمایندگان در مورد مذاکرات و محتوای توافق در جلسه علنی مجلس حضور می‌یابد، همچنین قرار است لایحه بودجه سال94 کل کشور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر