کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۳

اسیدپاشی‌های تهران نگران‌کننده نیست

دادستان تهران گفت: عاملان حوادث اسیدپاشی جز اصفهان دستگیر و اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته شده است. عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران روز یک‌شنبه (7دی) در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا اسیدپاشی جرم محسوب می‌شود و چه برخوردی با عامل یا عاملان خواهید داشت؟ افزود: صراحتا اعلام می‌کنم اسیدپاشی جرم است و برخورد با این جرم و مجرمان آن قطعی خواهد بود. دادستان تهران تاکید کرد: پرونده‌های اسیدپاشی در دادسرای جنایی درحال رسیدگی است و به‌طور جدی به این پرونده‌ها خواهیم پرداخت. تعداد حوادث اسیدپاشی که در تهران رخ داده نگران‌کننده نیست و مردم مطمئن باشند اقدامات لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت. حادثه اخیر تهران نیز درحال بررسی است و با اشد مجازات با متهمان برخورد خواهد شد. آخرین حادثه اسیدپاشی تهران پنج‌شنبه شب در خیابان هفت‌چنار اتفاق افتاد که اسیدپاشی روی راننده یک وانت‌بار از سوی دو راکب موتورسوار صورت گرفته بود.


افزایش اعتبارات عمرانی دانشگاه‌ها

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست روسای دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها علاوه بر داشتن مشارکت در تدوین برنامه ششم توسعه در سطح ملی باید در تدوین برنامه توسعه استان متبوع خود نیز مشارکت جدی داشته باشند. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور علت حضور خود در جمع روسای دانشگاه‌ها را مطالبه از آنها اعلام کرد و گفت: با محدود شدن درآمدهای دولت برای رسیدن به رشد 8 درصدی مورد نظر برنامه و جبران عقب‌ماندگی‌های‌ برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه باید مولفه دیگری به مولفه‌ها اضافه کنیم تا بتوانیم با جبران رشدها‌ی منفی سال‌های قبل شاهد رشد 12درصدی باشیم و آن مولفه «بهره‌وری» است. نوبخت افزود: دولت توجه ویژه‌یی به آموزش عالی دارد و از حداکثر توان خود برای توسعه آموزش عالی استفاده می‌کند و در همین راستا برای تکمیل400هزارمتر مربع طرح عمرانی، اعتبار طرح‌های عمرانی دانشگاه‌ها را در سال 94 افزایش قابل ملاحظه‌یی داده است.


نیاز 700میلیارد تومانی مسکن مهر به مدرسه

استاندار تهران گفت: تامین امکانات وعده داده شده برای مسکن مهرمعلوم نبوده اما دولت یازدهم برای تکمیل این پروژه همه تلاش خود را می‌کند. حسین هاشمی در مراسم افتتاح مسکن ویژه تهرانسر اضافه کرد: در مسکن مهر تدبیری در نظر گرفته نشده بود و دولت یازدهم را با مشکلات ویژه‌یی روبه‌رو کرده است. اگر از روز اول برای پروژه مسکن مهر با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های صحیح قدم برداشته می‌شد، مشکلی پیش نمی‌آمد. استاندار تهران با بیان اینکه برای بخش آموزش و پرورش مسکن مهر 700میلیارد تومان اعتبار لازم است، گفت: دولت با مشکلات بسیار پیچیده‌یی در این زمینه روبه‌رو است.


احضار افراد دیگر در ارتباط با پرونده مرتضوی به دادگاه

یکی از وکلای شاکی از مرتضوی در پرونده سازمان تامین اجتماعی گفت: قرار شد بازپرس پرونده از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و مجلس استعلام و پس از دریافت استعلام‌ها نظر نهایی خود را اعلام کند. پیمان حاج‌محمودعطار در گفت‌وگو با ایلنا با اعلام خبر پایان جلسه دادگاه سعید مرتضوی گفت: به‌زودی افرادی که از مرتضوی مبالغی را دریافت کردند، احضار خواهند شد. وی گفت: بین ما و مرتضوی در این موضوع اختلاف بود که او مدعی بود، پرداخت‌هایی که انجام داده دارای مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی بوده و این پرداخت‌ها از بودجه غیرشمولی که در اختیار مدیرعامل قرار داشته، داده شده است. خلاف نظر مرتضوی،

نظر ما بر این بود که حتی هیات امنای سازمان تامین اجتماعی هم نمی‌تواند درخصوص پرداخت‌ها نظراتی دور از قانون بدهد و اینکه بودجه غیرشمول سازمان تامین‌اجتماعی هم باید در راستای اهداف این سازمان مصرف شود.



همکاری رسمی منافقین با داعش

اخبارگوناگون انتشار یافته حاکی از همکاری گسترده اطلاعاتی و میدانی منافقین با داعش در عراق است که با سکوت این گروهک مواجه شده بود ولی اکنون گروهک منافقین با ابراز خشم از هماهنگی تهران و بغداد برای مبارزه علیه این گروه تروریستی تکفیری خواستار توقف فوری اقدامات ضدداعشی شده است. ایرنا گزارش داد: در بیانیه منافقین که نسخه‌یی از آن دراختیار العرب قرار گرفته این گروهک بدون اشاره به مشارکت گسترده قبایل اهل سنت و قشرهای مختلف قومی و اعتقادی عراق در قالب شبه‌نظامیان با هماهنگی ارتش این کشور برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری ادعا کرده که همکاری تهران و بغداد در مبارزه با داعش، اهدافی ضد سنی دارد. آذر سال جاری هم رییس هیات سیاسی جریان انتفاضه شعبانیه عراق گفته بود: اطلاعات موجود نشان می‌دهد، گروهک تروریستی منافقین، اطلاعات و نقشه‌های مناطقی از عراق را در اختیار داعش قرار داده است.


واردات خودرو نیازمند ساماندهی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید برلزوم ساماندهی واردات خودرو گفت: چنانچه راهکار اساسی برای جلوگیری از واردات خودروهای خارجی در نظر گرفته نشود، بدون شک صنعت خودرو کشور با رکود و ورشکستگی مواجه خواهد شد. حسین فتاحی افزود: واردات خودروهای خارجی بیش از هر چیز به اهداف راهبردی اقتصاد مقاومتی ضربه می‌زند زیرا با اهداف راهبردی نظام به‌ویژه در حوزه اقتصادی تناقض دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر