دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۰

وزیر اقتصاد ترکیه چهارشنبه در تهران

«نیهات زیبکچی» وزیر اقتصاد ترکیه چهارشنبه هفته جاری به تهران سفر می‌کند. پیش از این علیرضا بیکدلی سفیر کشورمان در ترکیه بااشاره به این خبر یادآور شده بود که برای توسعه تجارت در سال 2015 بسته‌های کاری درنظر گرفته شده است. برنامه‌ریزی برای توسعه تجارت ایران و ترکیه برای سال 2015، رقمی بالغ بر 30میلیارد دلار را هدف‌گیری کرده است.

تهدید داعش موضوع گفت‌وگوهای ایران و عراق

براساس بیانیه وزارت دفاع عراق، در دیدار عصر روزگذشته حسن دانایی‌فر با خالد العبیدی روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن در همه زمینه‌ها به‌ویژه تهدیدهایی که ازسوی گروه‌های تروریستی داعش متوجه عراق است، مورد بررسی قرار گرفت.

چالش‌های میان ایران و ترکیه گذرا است

وزیر اقتصاد ترکیه گفت: به‌نظر می‌رسد بین ایران و ترکیه مشکلاتی وجود دارد، اما مطمئنم که این مشکلات گذرا هستند. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ترکیه، نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه در سفر به وان در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره بروز مشکلاتی میان ایران و ترکیه در جهت گسترش روابط اقتصادی، گفت: میان دو کشور به‌نظر می‌رسد مشکلاتی وجود دارد اما مطمئنم که این مشکلات گذرا هستند. وی بااشاره به امضای موافقتنامه تجاری میان ایران و ترکیه که براساس آن 160کالا بدون دریافت عوارض گمرکی صادر و وارد می‌شود، گفت: از اول ژانویه این موافقتنامه اجرا می‌شود.

تحرک جدی در مناسبات ایران و بلاروس

معاون اول رییس‌جمهوری در دیدار وزیر امور خارجه بلاروس با بیان اینکه ایران و بلاروس هردو با تحریم کشورهای غربی مواجه هستند، گفت: تحریم هیچ‌گاه نمی‌تواند یک کشور را از دسترسی به اهداف خود بازدارد. جهانگیری بااشاره به روابط صمیمانه و رو به گسترش ایران و بلاروس تصریح کرد: روابط دو کشور هم در زمینه سیاسی و هم در بخش اقتصادی از روند رو به رشدی برخوردار است و لازم است تحرکی جدی در مناسبات اقتصادی دو کشور ایجاد شود. ولادیمیر ماکی، وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه سیاست دولت بلاروس درقبال جمهوری اسلامی ایران تحت‌تاثیر شرایط تغییر نخواهد کرد، افزود: بلاروس هرگز به‌خاطر غرب، روابط خود را با دوستانش کاهش نخواهد داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر