کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۶

پیام تبریک رییس‌جمهور در آغاز سال نو میلادی

رییس‌جمهوری در پیام‌هایی به سران کشورهای جهان، فرارسیدن ولادت خجسته حضرت عیسی مسیح(ع) و همچنین آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی را به آنان تبریک گفت و سالی پر از برکت و سلامتی برای آن دولت‌ها و ملت‌ها مسألت کرد. حسن روحانی در این پیام تصریح کرده است: دنیای بحران‌زده امروز که خشونت در آن با نمود بیشتری از رحمت الهی و صلح و محبت تجلی می‌کند، نشان از آن دارد که بازگشت به آموزه‌های رفیع پیامبران الهی، تنها راه نیل به سعادت و تعالی انسان است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: جمهوری اسلامی ایران در مسیر گسترش امنیت و توسعه، با ارایه ایده «جهان علیه خشونت و افراط‌گری» که در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اجماع به تصویب رسید، کوشیده است تا گامی در این راه پرچالش برداشته و تا رسیدن به مقصود و مطلوب نهایی در کنار سایر کشورها، به تلاش خود برای افزون‌سازی تعالی انسان و کرامت بشری ادامه دهد.


امروز، زمان رزمایش ارتش

رزمایش مشترک و گسترده محمدرسول‌الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه عمومی جنوب و جنوب شرق کشور برگزار می‌شود. این رزمایش گسترده با حضور یگان‌های نیروی دریایی ارتش و با تمرکز تاکتیکی کلیه یگان‌های عمل‌کننده برگزار می‌شود. وسعت این رزمایش در دریا، ۲میلیون و ۲۰۰هزار کیلومترمربع ـ از مدار ۱۰درجه در شمال اقیانوس هند تا شرق تنگه هرمز ـ است و در خشکی بخش وسیعی از استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان را در برمی‌گیرد. در این رزمایش نیروهای چهارگانه ارتش اعم از نیروی هوایی، نیروی زمینی، نیروی دریایی و پدافند هوایی باتوجه به ماموریت‌های عملیاتی به ایفای نقش می‌پردازند.


اختصاص500میلیون تومان برای دامداری‌های مازندران

معاون اول رییس‌جمهوری مصوبه هیات وزیران را مبنی‌بر اختصاص 5میلیارد ریال به استانداری مازندران برای جبران خسارت‌های وارده به واحد‌های دامداری گاو شیری شهرستان‌های آمل و ساری ناشی از اپیدمی‌های دامی ابلاغ کرد. استانداری مازندران موظف است گزارش عملکرد اعتبار فوق را در پایان مقاطع سه ماهه به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری ارسال کند.


انتقاد از افزایش مالیات

در شهرهای کوچک

مهناز بهمنی، نماینده مردم سراب در مجلس گفت: افزایش 30 تا 40‌درصدی مالیات‌ها در شهرستان‌ها و مناطق کمتر برخوردار قابل قبول نبوده و غیرقانونی است. وی با ابراز نارضایتی از مقایسه حوزه انتخابیه‌اش با کلان‌شهرها اظهار داشت: مشخص نیست به چه دلیل در امور مالیاتی سراب با شهرهای بزرگی مانند تبریز و اردبیل مقایسه می‌شود و حتی طبق اسناد موجود مالیات پرداختی برخی از اصناف در شهرستان سراب از مرکز استان بیشتر بوده و این به دور از عدالت اجتماعی به‌ویژه در شهرستان‌های کمتر برخوردار و غیربرخوردار است. بهمنی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از اصناف قدرت پرداخت مالیات‌های مشخص شده را ندارند، گفت: افزایش بی‌رویه مالیات‌ها منجربه افزایش تورم در جامعه است و ممکن است این خلأ موجب افزایش قیمت‌ها و فشار به اقشار ضعیف جامعه شود.


کاهش سهم دولت

در خودروسازی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بخش عمده‌یی از سهام خودروسازان به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: تقویت صنایع خودروسازی زمینه رقابت با برندهای خارجی را فراهم می‌کند. علی سبحانی‌فر با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران این انتظار می‌رود که در صنایع خودروسازی سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند تا این صنعت به جایگاه اصلی خود برسد، با بیان اینکه عرضه و تقاضا و برخی مسایل دلیل نوسان قیمت خودرو است، ادامه داد: در هر حال خودروسازان باید به مساله کیفیت در ساخت خودرو و رضایتمندی مردم، دقت و اهتمام بیشتری داشته باشند.


لاریجانی تقاضای رسمی برای تاسیس حزب ندارد

حسینعلی امیری، قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور گفت‌: تا این لحظه هیچ تقاضایی از سوی آقای لاریجانی یا نزدیکان ایشان برای تاسیس حزب به وزارت کشور نداشته‌ایم. پیش‌تر برخی افراد نزدیک به رییس مجلس شورای اسلامی از تاسیس حزب رهروان ولایت با مدیریت علی لاریجانی خبر داده بودند.


معاون رییس‌جمهور در راه شیراز

الهام امین‌زاده معاون حقوقی رییس‌جمهور شنبه (6 دی) به استان فارس سفر می‌کند. زیارت اماکن متبرکه ازجمله حرم‌حضرت‌احمد‌ابن‌موسی علیه‌السلام، شرکت در همایش حقوق شهروندی دانشکده حقوق دانشگاه شیراز، حضور در شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان از عمده برنامه‌های معاون حقوقی رییس‌جمهور در استان فارس عنوان شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر