دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۴

اجلاس کنسولی ایران وامارات

نهمین اجلاس مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی دیروز در ابوظبی برگزار و سطح همکاری‌های فیمابین و افزایش تمهیدات و تسهیلات لازم برای اتباع دو کشور در این نشست بررسی شد. حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی و ایرانیان خارج از کشور در دیدار با احمد عبدالرحمان الجرمن معاون وزیر خارجه امارات، با اشاره به روابط خوب و روبه‌گسترش دو کشور، برگزاری منظم کمیسیون‌های مشترک کنسولی را بیانگر اراده مسوولان دو کشور در برطرف کردن مشکلات کنسولی فیمابین، تقویت و تحکیم مراودات دو کشور دانست. وی تاکید کرد: مفاد موافقتنامه‌های کنسولی نشان می‌دهد که دو طرف تفاهم بسیار خوبی در امور کنسولی و همکاری‌های قضایی دارند.


توافق با ایران، آرزوی «کری»

شبکه ای‌بی‌سی امریکا در گزارشی با موضوع اهداف سیاست خارجی دولت این کشور در سال جدید میلادی، رسیدن به توافق هسته‌یی با ایران را جزو «لیست آرزوها»ی «جان کری» وزیر خارجه امریکا دانست. در بخشی از این گزارش آمده که اغلب نمایندگان جمهوری‌خواه اعلام کرده‌اند که هرگونه توافقی را که از این دور از گفت‌وگوها به‌دست ‌آید، سد می‌کنند. آنچه که به نظر محتمل‌تر می‌رسد، رأی به تحریم‌های مشروط علیه ایران است.


سفر هیات تجاری ایرلند به ایران

به‌گزارش عصر ایران به نقل از «ایندپندنت ایرلند» ریچارد براتون وزیر کار، سرمایه‌گذاری و نوآوری ایرلند جنوبی با اعلام این مطلب گفت این سفر در اوایل سال آینده میلادی صورت خواهد گرفت. وزیر کار ایرلند دلایل سفر هیات سرمایه‌گذاری ایرلندی به ایران را در مجلس این کشور برای نمایندگان تشریح کرد. این وزیر ایرلندی در ادامه افزود هدف این سفر بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بازار ایران خواهد بود و این سفر ربطی به انعقاد قرارداد و پروژه سرمایه‌گذاری خاصی در آینده نزدیک ندارد. این نخستین سفر هیات «سرمایه‌گذاری ایرلند» به ایران در هفت سال اخیر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر