فیفا محرومیت بلاتر و پلاتینی را به 6سال کاهش داد

۱۳۹۴/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۳۱۴

به گزارش گاردین، کمیته استیناف فیفا محرومیت 8ساله این دو نفر را به 6سال کاهش داد. کمیته اخلاقی فیفا در ماه دسامبر به علت اقدام بلاتر در پرداخت غیرقانونی مبلغ 2میلیون دلار از محل حساب‌های فیفا به پلاتینی، این دو نفر را به مدت 8سال از هرگونه فعالیت در فوتبال محروم کرد.

با صدور حکم جدید کمیته استیناف، بلاتر که به مدت 18سال رییس فیفا بوده است و پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا قادر نخواهند بود در کنگره فوق‌العاده روز جمعه فیفا شرکت کنند.

با این حال در شرایطی که فیفا به دنبال اجرای اصلاحات است و از اعضای فیفا خواسته است از این اصلاحات استقبال کنند، استدلال کمیته استیناف برای کاهش محرومیت این دو نفر مایه شرمندگی است. کمیته استیناف به ریاست لاری ماسندن اعلام کرد که کمیته اخلاقی در صدور رای برخی عوامل را در نظر نگرفته بود. کمیته استیناف خاطرنشان کرد که اقدامات و خدمات بلاتر و پلاتینی برای فیفا، یوفا و فوتبال، عواملی برای تخفیف محرومیت آنها است.

این درحالی است که واحد تحقیقاتی کمیته اخلاقی فیفا نیز به محرومیت 8ساله بلاتر و پلاتینی معترض بود و اعتقاد داشت که آنها شایسته محرومیت مادام‌العمر هستند. بلاتر و پلاتینی تایید کردند که در اعتراض به این رای، در دادگاه عالی ورزش فرجام‌خواهی خواهند کرد.

بلاتر ادامه محرومیت خود را توهین‌آمیز و شرم‌آور بیان کرد. پلاتینی نیز اتهامات مطرح شده علیه خود را بی‌اساس دانست و گفت تمام فرجام‌خواهی‌های ممکن را پیگیری خواهد کرد تا بیگناهی خود را ثابت کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر