تامین بودجه، مهم‌ترین نیاز اجرای برنامه‌های فوتبال پایه

۱۳۹۴/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۳۱۳

گروه اقتصاد ورزش

سرپرست کمیته جوانان گفت: بودجه یکی از مهم‌ترین نیازهای ما برای اجرای برنامه‌ها در فوتبال پایه است. فریدون معینی درباره نشست خود با مسوولان کمیته‌های جوانان استان‌های سراسر کشور گفت: این نشست درحالی برگزار شد که درباره تعیین محدوده سنی متولدینی که باید در این رده‌ها بازی کنند، چگونگی توزیع و سیستم استعدادیابی در سال 95 بحث و تبادل نظر شد و در پایان برنامه‌های کمیته جوانان برای سال جدید به حاضران ارائه شد.

وی افزود: پس از تفاهمنامه‌یی که بین فدراسیون، آکادمی ملی فوتبال و ورزش آموزش و پرورش صورت گرفت، قرار شد از سال آینده مسابقات رده سنی زیر 13سال را برگزار کنیم، ضمن اینکه با توجه به نیاز بالای فوتبال کشور و همچنین عدم برگزاری مسابقات در رده زیر 15 و زیر 17سال، باید برنامه‌ریزی دقیقی در این راستا داشته باشیم. در واقع قصد داریم با استعدادیابی و برگزاری مسابقات مختلف، همه بازیکنان مستعد را انتخاب کنیم و با پرورش آنها آینده تیم‌های ملی خود را تامین کنیم. بودجه یکی از مهم‌ترین نیازهای ما برای اجرای برنامه‌ها در فوتبال پایه است که درصدد تهیه برنامه‌های آن هستیم و پس از ارائه و موافقت هیات رییسه، امیدواریم، بتوانیم گام‌های موثری در زمینه فوتبال پایه‌ برداریم.

معینی درباره گروه‌بندی تیم فوتبال نوجوانان در آسیا گفت: ایران با تیم‌های مالزی، ازبکستان و ژاپن همگروه است. این تیم تجربه خوبی داشته و در تورنمنت‌هایی که شرکت کرده است، تاکنون عملکرد مطلوبی از لحاظ فنی و همچنین ارزیابی کادر فنی از بازیکنان کسب کرده است. این تیم قرار است نهم اسفندماه به ازبکستان برود و در تورنمنتی که به میزبانی این کشور برگزار خواهد شد، شرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم حضور در ازبکستان می‌تواند به کادر فنی تیم نوجوانان کمک کند تا ارزیابی‌های لازم را در خصوص رقابت در قهرمانی آسیا انجام دهند. بازی با دو تیم ازبکستان و ژاپن که در گروه‌مان هستند، کمک بسیاری به ما خواهد کرد تا آنها را آنالیز کنیم. ما نباید هیچ تیمی را دست کم بگیریم چرا که تمام تیم‌ها مرتب در حال رشد هستند و بدون شک رقابت سختی را با آنها در پیش خواهیم داشت.

فدراسیون ژاپن نیز از تیم‌های پایه خوبی بهره می‌برد و سرمایه‌گذاری بسیار مطلوبی در این زمینه انجام می‌دهد. مالزی نیز حریف دست و پا بسته‌یی نیست و امیدوارم در دیدار‌های پیش رو موفق باشیم. همچنین به زودی اسامی بازیکنان زیر 14سال که توسط استعدادیاب‌های کمیته جوانان فدراسیون و استان‌ها انتخاب شده‌اند، از طریق سایت فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر