چهارگوشه

۱۳۹۴/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۵۴۱

قطع همکاری آدیداس

با اتحادیه جهانی دوومیدانی

کمپانی آدیداس به عنوان بزرگ‌ترین اسپانسر اتحادیه جهانی دوومیدانی تصمیم گرفت که به دلیل دوپینگ، فساد و رسوایی‌های اخیر در رشته دوومیدانی که از دسامبر گذشته مطرح شده به همکاری‌اش با اتحادیه جهانی دوومیدانی (IAAF) خاتمه بدهد. این شرکت بزرگ آلمانی اعلام کرد که اتفاقات اخیر در دوومیدانی نقض قراردادش از سوی اتحادیه جهانی دوومیدانی بوده و به همین دلیل چنین تصمیمی را گرفته است. آدیداس از نوامبر سال 2008 متعهد شده بود که سالانه 8میلیون دلار (5.61میلیون پوند) به اتحادیه جهانی دوومیدانی بپردازد. این شرکت در کنار کنون، تویوتا، سیکو، TDK، TBS و موندو یکی از شرکای رسمی اتحادیه جهانی دوومیدانی بود.


فروش ۲۲۰هزار بلیت المپیک در ۲ روز

مسوولان برگزاری بازی‌های المپیک 2016 ریو از فروش بیش از 220هزار بلیت به ساکنان برزیل طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه خبر دادند. دوومیدانی، شنا، فوتبال، هندبال مراسم افتتاحیه و اختتامیه، بسکتبال، والیبال، والیبال ساحلی، تنیس، جودو و ژیمناستیک (در سه بخش) رشته‌هایی بودند که بلیت‌فروشی بیشتری در آنها صورت گرفت. بلیت‌فروشی المپیک در حالی است که برای بازی‌های پارالمپیک شرایط مناسب نیست. کمتر از 230 روز تا شروع بازی‌های پارالمپیک 2016 در ریودوژانیرو زمان باقی‌ مانده و این در حالی است که تاکنون فقط 10درصد از مجموع 3میلیون اختصاص یافته به مردم برزیل برای این بازی‌ها به فروش رفته است.


فرار استقلالی‌ها از کسر امتیاز

هفته گذشته مقداد نجف‌نژاد، مسعود معینی و عباس کردنوری از اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال در تمرین تیم فوتبال این باشگاه حضور یافتند و به بازیکنان و مربیان قول دادند که پرداخت مطالبات و پاداش آنها در اولویت قرار می‌گیرد. در همین زمینه امروز پاداش چند بازی اخیر به حساب بازیکنان واریز شد و قرار است 10درصد از قرارداد بازیکنان نیز به صورت چک به بازیکنان داده شود. باشگاه استقلال در راستای بدهی‌هایی که به بازیکنان خارجی داشت و بر اساس اولویت و فرار از کسر امتیاز مبلغ 117میلیون تومان به حساب آنتونیو کاروالیهو، بازیکن برزیلی پیشین این باشگاه واریز شد.


جریمه پرسپولیس

سرمربی «پدیده» و «آذرخش»

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای خود در مورد تخلفات صورت گرفته در دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال خوزستان که در هفته هفدهم لیگ برتر برگزار شد را اعلام کرد. بر اساس این آرا از سوی هواداران تیم پرسپولیس تخلفاتی مبنی بر فحاشی به تیم مقابل رخ داد. این تیم به 100میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. دیدار دو تیم پرسپولیس و پدیده خراسان روز پنجم دی‌ماه برگزار شد؛ بنابراین از سوی کمیته انضباطی به دلیل تخلف وی و ارائه مطالبی علیه داوری به پرداخت 30میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین بر اساس آرای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دیدار دو تیم آذرخش بندرعباس و فرش‌آرا مشهد از سری رقابت‌های لیگ برتر فوتسال به دلیل عدم حضور غیر موجه تیم آذرخش بندرعباس این دیدار برگزار نشد.


«لوبانف» قبل از

رفتن شارژ مالی شد

الکساندر لوبانف صبح سه‌شنبه پیش‌قراردادش را از باشگاه پرسپولیس دریافت کرد تا دست پر راهی تاشکند شود. دروازه‌بان روسی‌الاصل پرسپولیس ظهر سه‌شنبه هتل المپیک را ترک کرد و قرار است از ساعت 15:15راهی استانبول شود تا از آنجا به تاشکند برود. لوبانف روز جمعه هفته گذشته به تهران برگشت تا خود را برای همراهی پرسپولیس در دیدار با سپاهان آماده کند.


احداث 560 سالن چندمنظوره ورزشی در پایتخت

محمد رضایی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه با تغییر کاربری 560زمین چمن مصنوعی، سالن‌های چند منظوره ورزشی در تهران ایجاد می‌شود، گفت: با ورود و مشارکت بخش خصوصی می‌توان این برنامه را در تهران محقق کرد. در این طرح که از مدت‌ها پیش مطرح بوده است، درصدد هستیم تا از طریق بی‌اوتی (پذیرفته شده برای مشارکت بخش خصوصی در توسعه پروژه‌های زیربنایی) این تغییر کاربری را در زمین‌های چمن مصنوعی تهران ایجاد کنیم.


رسوایی جدید اعتبار فوتبال ایتالیا را لکه‌دار کرد

رسوایی جدید فرار باشگاه‌ها و بازیکنان شاغل در کالچو از پرداخت مالیات که به «عملیات آفساید» موسوم شده است، ضربه جدیدی به فوتبال باشگاهی ایتالیا زده است. در این ماجرا 35 باشگاه از سری A و سری B و بیش از 100 بازیکن و مدیربرنامه متهم هستند که از پرداخت مالیات بردرآمد خود به اداره دارایی ایتالیا فرار کرده‌اند. ماجرای فساد جدید کالچو روز سه‌شنبه پس از انتشار گزارشی توسط دادستان عمومی شهر ناپل فاش شد که در این گزارش جزئیات فرار تعداد زیادی از باشگاه‌های ایتالیایی با اعلام رقمی غیرواقعی از درآمدهایشان ذکر شده است. در این میان سایت کالچو‌ای فیانزا گزارش کرده که برخی مقامات اداره دارایی ایتالیا همچنان به تحقیقات خود درباره فرار باشگاه‌های این کشور از پرداخت مالیات ادامه می‌دهند و در این پروسه دستور توقیف اموال و دارایی‌هایی چند باشگاه متخلف به ارزش 12میلیون یورو صادر شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر