ریو 2016 در گیر و ‌دار بحران‌های اقتصادی

۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۸۵۸

گروه اقتصاد ورزش

بحران اقتصادی در برزیل باعث شده تا مسوولان برگزاری المپیک ۲۰۱۶ ریو کمربند اقتصادی خود را محکم کنند. آمادگی برزیل برای میزبانی مسابقات المپیک 2016 به 80درصد رسیده اما بحران اقتصادی باعث شده تا سازمان‌دهندگان این بازی‌ها به طرز چشمگیری کمربند اقتصادی خود را محکم کنند. از 6سال قبل که ریودوژانیرو به عنوان میزبان این مسابقات معرفی شد، برزیل در یک رکود و البته یک بحران سیاسی عمیقی فرو رفته است؛ همین فشار باعث شد تا طبق گفته «ماریو آندرادا» سخنگوی ریو 2016 سختگیری بیشتری در هزینه‌ها صورت بگیرد. آندرادا عنوان کرد که بین 20 تا 25درصد از بودجه کلی برای این بازی‌ها کاهش یافته است.

برهمین اساس در المپیک 2016 ریو، ورزشکاران در اتاق‌های‌شان تلویزیون نخواهند داشت و باید از یک تلویزیون مشترک در آپارتمان‌های دهکده مسابقات استفاده کنند، همچنین برای آنکه در مصرف کاغذ صرفه‌جویی شود، کارهایی از قبیل اطلاع‌رسانی بدون کاغذ درنظر گرفته شده است. پیش از این عنوان شده بود که ورزشکاران برای استفاده از ابزار تهویه هوا در اتاق‌های‌شان باید پول بپردازند که این موضوع پس از بحث‌هایی که صورت گرفت، منتفی شد.


بحران ریو برای تولید نیرو در بازی‌های المپیک

علاوه بر مشکلات عنوان شده، شرکت Aggrko که مسوول تولید نیرو در بازی‌های المپیک ریودوژانیرو است اعلام کرده برای بازی‌های المپیک ریو 2016 ژنراتور تهیه نخواهد کرد! به نقل از Inside the games، این کمپانی در 9 المپیک و 6 جا‌م جها‌نی فعالیت کرده است و یکی از با تجربه‌ترین شرکت‌ها به شمار ‌می‌رود؛ با این حال ماریو آندرادا، سخنگوی ریو 2016 به رویترز اعلام کرد آنها با ریو همکاری نخواهند کرد و از مزایده کناره‌گیری کرده‌اند. در راستای همین موضوع، یک شرکت تولید‌کننده نیرو که قابل اعتماد هم باشد و بتواند ژنراتورهای لازم را تهیه کند، برای هر مسابقات ورزشی ضروری است. آندرادا همچنین اعلام کرد کمپانی‌های قدرتمند دیگری قصد شرکت در مزایده را دارند و برنده قرار است به زودی مشخص شود.

این کمپانی‌ها برخی برزیلی و برخی از کشورهای دیگر هستند اما هیچ کدام تجربه Aggrko را ندارند. قرارداد Aggrko با المپیک 2012 لندن 37میلیون پوند بوده است.

یک تحلیلگر در این باره به رویترز گفت: استفاده از کمپانی‌هایی که تجربه ندارند، پرخطر است. آیا کمپانی‌هایی که امکانات کافی دارند، در دسترس هستند؟ بله به احتمال زیاد اما از نظر عملی، Aggrko بسیار گزینه خوبی بوده است. هنوز دلیل کناره‌گیری Aggrko کاملا مشخص نشده است اما آنچه به نظر می‌رسد این است که آنها از مذاکرات دو ساله خسته شده‌اند و اینکه دولت یا کمیته‌ برگزاری هزینه‌ها را می‌پردازد، هنوز مشخص نشده است.

همچنین در بیانیه‌یی اعلام شده است: Aggrko به صورت رسمی در رسانه‌ها اعلام کرده از شرکت در مزایده کناره‌گیری کرده است. کمپانی Aggrko سال گذشته در بازی‌های مشترک المنافع نیز تولید‌کننده نیرو بوده است. آنها در این بازی‌ها بیش از 100 ژنراتور کار گذاشتند و بیش از 200کیلومتر سیم‌کشی کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر