بررسی 71 طرح نخبگان کشور در همایش اقتصاد مقاومتی در ساری

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۵۶

همایش ملی تبیین نقش نخبگان در تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف بررسی 71 طرح دیروز در محل مجتمع آموزشی و تفریحی پلاژ وزارت کشور در ساری آغاز شد.

به گزارش ایرنا، محسن جهانشاهی رییس بنیاد نخبگان مازندران به حضور بیش از 100 نفر از نخبگان استان‌های مختلف کشور در این همایش اشاره کرد و گفت: از بین 489 طرحی که به دبیر خانه علمی این همایش ارسال شده است 204طرح در مرحله اول ارزیابی ومورد توجه قرار گرفت که داوران 71طرح را برای ارائه در این همایش انتخاب کردند.

وی گفت که 10 طرح برتر نخبگان و اندیشمندان علمی کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی در این همایش انتخاب می‌شود تا در دهمین اجلاسیه نخبگان کشور که 27 و 28 مهر امسال برگزار می‌شود، ارائه شود.

وی متولی داوری و ارزیابی طرح‌ها در همایش ساری را 9 نفر از اعضای هیات علمی و متخصصان سرآمد کشور اعلام کرد و گفت که در 2 روز برگزاری همایش، صاحبان طرح‌های برگزیده فرصت ارائه طرح به صورت سخنرانی را دارند تا قادر به دفاع از طرح‌ها خود باشند.

جهانشاهی محور موضوع‌های این همایش را متناسب با مسائل جامعه از جمله آب، کشاورزی، محیط زیست، فناوری اطلاعات، گردشگری، فرهنگی و سلامت برشمرد. جهانشاهی در بخش دیگری به وجود بیش از 200مرکز دانشگاهی، تولید محتوا و آموزشی در استان مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: وجود 10 مرکز پژوهشی و 112مرکز تحقیق و توسعه و 10هزار مدرس این استان را در بخش آموزش عالی، بی‌همتا کرده است.

وی با بیان اینکه در هر 2 کیلومتر در استان مازندران یک مرکز تولید محتوا جود دارد، گفت: بنیاد نخبگان مازندران با شکل دادن کمیته‌های سلامت و گیاهان دارویی، گردشگری، ‌آی‌سی‌تی، صنایع دریایی با ارائه راهکارهای علمی با هدف توسعه استان پیشگام است.

وی توجه به مقولات رفاهی و تسهیل فرایند ادامه تحصیل و پژوهش نخبگان را مهم توصیف کرد و گفت: توجه به جایزه تحصیلی از برنامه‌های جدی بنیاد نخبگان است.

وی به افزایش سهم بنیاد نخبگان مازندران در جوایز تحصیلی در سال جاری اشاره کرد و گفت: پارسال جوایز تحصیلی نخبگان استان 2میلیارد ریال بود که امسال به 14میلیارد ریال افزایش یافت.

جهانشاهی راه‌اندازی بورس کسب و کار بنیاد نخبگان را از برنامه‌های جدی سال جاری عنوان کرد.

وی گفت: درحال حاضر 8 هزار نفر زیرپوشش بنیاد نخبگان مازندران هستند که 7 هزار نفر آنان درقالب طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) از مجموعه آموزش و پرورش هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر