تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی در جهاد کشاورزی قم

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۹۶

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: این نهاد با بهره‌گیری از بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های استانی، برنامه جامعی را در راستای پیشبرد برنامه اقتصاد مقاومتی تدوین کرده است.

محمدرضا طلایی امروز در گفت‌وگو با فارس در قم با اشاره به اقدامات انجام شده سازمان جهاد کشاورزی برای بهره‌وری با توجه به شرایط موجود اظهار کرد: سال 94 اقدامات خوبی در بحث صنایع تکمیلی و تطبیقی انجام شد تا جایی که در بحث کشتارگاه و در بحث صنایع می‌تواند شرایط را عوض کند و آورده و بهره‌برداری را در استان ما بالا ببرد.

وی افزود: سال 95 رشد اقتصادی بخش کشاورزی تنها بخشی است که مثبت ارزیابی شد که امتیاز 5.6 در سال 93 و امتیاز پنج در سال 94 توفیقی برای بخش کشاورزی به شمار می‌رود. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: رشد اقتصادی در بخش کشاورزی موجب شد تراز اقتصادی در کشور مثبت شود.

طلایی با بیان اینکه دلیل موقعیت بخش کشاورزی در رشد اقتصادی پیش‌بردن برنامه‌هاست، عنوان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نخستین وزارتخانه‌یی که طرح جامعی را به رهبر معظم انقلاب ارائه و تایید ایشان و ابلاغ فرمانده اقتصاد مقاومتی را دریافت کرد، بخش کشاورزی بود. وی اضافه کرد: این برنامه در سطح ملی و استانی ابلاغ شد و سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز گزارش کامل برنامه اقتصادی این بخش را در جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اداری به صورت کامل ارائه کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: تمام برنامه‌های این سازمان در بحث اقتصاد مقاومتی در دو محور حرکت کرده است که استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت بخش خصوصی و استفاده از امکانات و ظرفیتی که در استان وجود دارد را شامل می‌شود. طلایی عنوان کرد: در بحث‌های دامی و زراعی برنامه‌ها در قالب بالا بردن بهره‌وری و کاهش هزینه تولید است که برنامه آن ابلاغ شده و اکنون در مرحله اجرایی قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم باید هزینه تولید تمام محصولات زارعی، باغی و دامی را در استان قم کاهش دهیم، گفت: اگر بتوانیم به این هدف دست یابیم، می‌توانیم رقابت خوبی را در استان داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم صادرات محصولات گوناگون را از قم مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در حال حاضر به صادرات مرغ اهتمام داریم و در زمینه محصولات لبنی نیز دنبال ظرفیت‌هایی هستیم که از ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی استفاده کنیم.

طلایی ادامه داد: معتقدیم صنایع تبدیلی و تکمیلی باید در کنار روستا قرار بگیرد و مشکل اشتغال روستا را برطرف کرده و هزینه‌ها را کاهش دهد.

وی گفت: این استان دارای ظرفیت‌های خوبی است که امیدواریم در سال 95 در راستای منویات رهبر معظم انقلاب بتوانیم با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نسبت به حل مشکلات و ارتقای وضعیت کشاورزی در قم اقدام کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر