رفع مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل همدان

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۲۲۰

استاندار همدان از رفع مشکلات پیش روی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی این استان تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد. به گزارش ایلنا، محمدناصر نیکبخت در دیدار اعضای شورای حل اختلاف مالیاتی، تامین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی هیچ چاره‌یی جز تسهیل و روان‌سازی در امور تولید وجود ندارد. وی با اشاره به تصمیمات متخذه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: با تمهیدات پیش‌بینی شده عملیات رفع موانع تولید و روان‌سازی مشکلات ناشی از امور بانکی، امور مالیاتی، امور تامین اجتماعی و سایر موانع آغاز شده است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: از این پس هیچ بانکی اجازه ندارد به بهانه چک برگشتی و معوق از ارائه خدمات تسهیلاتی به بنگاه­‌های اقتصادی خودداری کند. وی با اظهار اینکه در اجرای اقتصاد مقــاومتی مقرر شده 16هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش در اختیار بنگاه‌های اقتصادی کشور قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امیدوارانه می‌توان گفت این میزان تسهیلات با یارانه سود همراه خواهد بود. استاندار همدان اجرای اقتصاد مقاومتی برای نجات اقتصاد کشور را یک تکلیف فرا روی همه دلسوزان نظام دانست و با اظهار اینکه عزم قوای سه‌گانه کشور اقدام و عمل در اجرای این خواسته مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: به تمامی مدیران اجرایی ذی‌ربط استان ابلاغ شده تمامی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شده و ان‌شاءالله تا پایان ماه مبارک رمضان به تولید برگردند. وی خاطرنشان کرد: همچنین در اجرای تصمیم اخیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل مقرر شده واحدهای تولیدی بدهکار، معوقه‌دار، دارای چک برگشتی و مطالبات مشکوک‌الوصول برای دریافت تسهیلات مانعی نداشته باشند. مهندس نیکبخت تعامل، همدلی همه ارکان نظام را لازمه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و روان‌سازی امور بیان کرد و از نمایندگان دستگاه قضایی، دولت، کارفرما و کارگر در هیات‌های حل اختلاف مرتبط با تولید دعوت کرد با هم‌افزایی بیشتر و تلاش در سازش و تفاهم، زمینه کاهش فشار بر تولید را بیش از پیش فراهم آورند.

استاندار همدان با اشاره به شرایط موجود جامعه، سرمایه‌گذاری را اقدامی مقدس قلمداد و اظهار کرد امروز بار سنگینی بر دوش تولید است و نباید عملکرد ما زمینه‌ساز رکود یا تعطیلی تولید شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر