عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: این سازمان 10برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد افزایش کسب و کار توسط بخش خصوصی را تعریف و برنامهریزی کرده است. به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه کاشان، خسرو سلجوقی در حاشیه برگزاری نخستین هماندیشی بینالمللی کلان دادهها در پژوهشکده اسانسهای طبیعی دانشگاه کاشان، اشتغالزایی را از مهمترین فواید اجرای این طرح دانست و اظهار کرد: امسال در راستای فرمایشهای رهبر معظم انقلاب که سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده است، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شد. وی به نوشتن حدود 50 هزار برنامه کاربردی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این طرح در سال گذشته زمینه اشتغال یکصد هزار نفر را فراهم کرد که باید برای رفع نیاز کشور این برنامهها ارتقا یابد زیرا هر برنامه کاربردی تولید محتوا در فضای مجازی که نوشته شود، پیشبینی میشود زمینه اشتغال 2 نفر را فراهم کند. وی یکی از ویژگیهای آپها(برنامههای کاربردی) که در سیاست اقتصاد مقاومتی دیده شده است را درونزا و برونگرا بودن برشمرد و تصریح کرد: این برنامهها میتواند علاوه بر تولید داخلی در صادرات و بازار
خارجی نیز توزیع و کاربرد داشته باشد و ازجمله ویژگیهای این بخش این است که نیاز به سرمایهگذاری هنگفت ندارد و با وسایلی همچون تبلت، رایانه و با خط اینترنت میتوان به تولید محتوا پرداخت.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطرنشان کرد: 70درصد درآمد هر آپ عاید نویسنده میشود و این طرح فرصتی مناسب برای کسب و کار جوانان است. وی سرمایه انسانی، فناوری ارتباطات و اطلاعات و شکلگیری فرآیند نوآوری را سه عامل دانایی در کشور بیان کرد و افزود: ایجاد مراکز رشد، پارکهای علم و فناوری و توسعه فناوریهای نوین ساختار لازم برای تربیت نیروی انسانی کارآفرین است. سلجوقی خاطرنشان کرد: در زمینه کسب و کار از بین 180کشور، ایران رتبه 143 را دارد که این رتبه خوبی نیست. وی، حاکم بودن الگوهای سنتی را ازجمله مشکلات دانست و افزود: با توجه به عصر فناوری و ارتباطات، شناخت چالشها یکی از بحثهای اصلی است. رییس نخستین نشست علمی بینالمللی کلان دادهها نیز هدف از برگزاری این نشست یک روزه را تبادل تجربیات و آشنایی با آخرین تکنولوژی و فناوریهای کلان داده و ارائه راهکارهای علمی برای رونق این صنعت عنوان کرد.