پرفروش‌های 3 فصل 94

۱۳۹۴/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۲۱۳


هنوز سال 94 به اتمام نرسیده اما ماه‌های محرم و صفر به پایان رسیده است و باید منتظر آلبوم‌ها و کنسرت‌های جدید باشیم. انصافا تا همین لحظه در دنیای موسیقی اثر دندان‌گیری منتشر نشده است. اثری که هم نظر مردم را جلب کند و هم منتقدان موسیقی را راضی.


اسمش عشقه

اسمش عشقه، آلبومی که خیلی‌ها احتمال می‌دادند پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی کشور شود، بعد از انتشارش به جز عاشقان سینه چاک مرتضی، مابقی موزیک بازان را راضی نکرد و منتقدان هم که کلا با آلبوم ارتباط برقرار نکردند. دلیل اصلی این عدم ارتباط هم تقریبا مشخص بود. سبک آثار و محتوای قطعات. البته این آلبوم با آثار قبلی مرحوم پاشایی تفاوت آنچنانی نداشت و به ادعای خیلی از چهره‌های شناخته شده موسیقی حتی بعضا از کارهای قبلی پاشایی هم ضعیف‌تر بود! با تمام این تعاریف، تعداد دانلود قطعات مختلف و کلیت آلبوم در سایت بیپ تونز، از دیگر آلبوم‌های امسال بیشتر بود و آلبوم را در صدر جدول دانلود قانونی قرار داد.


بنیامین 94

یکی از آلبوم‌های مهم پاپ که خیلی‌ها از اول سال منتظر آن بودند، جدیدترین اثر بنیامین بهادری بود؛ بنیامین که برای نامگذاری آلبوم‌هایش سختگیری نمی‌کند و سال انتشار را به اضافه نام کوچکش به عنوان اسم آلبوم انتخاب می‌کند، در حالی بنیامین 94 را به بازار فرستاد که در بعضی از قطعات آن بخش‌هایی به زبان انگلیسی هم وجود داشت. البته قسمت‌های انگلیسی ماجرا را استیو آوانسیان، نوازنده درامز گروه خوانده است.


مجسمه

به اعتقاد بیشتر صاحب‌نظران موسیقی، جدیدترین کار مهدی یراحی بهترین آلبوم پاپ امسال در6 ماهه اول است؛ آلبومی که از نظر موسیقی، ترانه، خوانش و تنظیم، نمره‌های خوبی گرفته است و استقبال از آن نشان داده که مخاطب عام هم آخرین اثر یراحی را دوست داشته است.

یکی از نقاط‌قوت این اثر بخش ترانه آن است؛ جایی که روزبه بمانی، رستاک حلاج، امیرعلی بهادری و چند شاعر شناخته شده دیگر هر یک قسمتی از کار را دست گرفته‌اند و قطعه‌یی را سروده‌اند.


شهر من بخند

پس از آلبوم آقای بنفش، این آلبوم آخرین اثر گروه پالت است که از زمان رونمایی‌اش در کاخ مسعودیه، با استقبال زیادی روبه‌رو شد. نمودهای این استقبال هم کنسرت‌های زیادی است که در شهرها و کشورهایی مختلف برگزار کردند.


تا نفس هست

شهرام شکوهی در دومین ماه تابستان، سومین آلبوم رسمی‌اش را به بازار فرستاد؛ آلبومی که نه به خوبی مدارا بود نه به ضعیفی کولی عشق.

این آلبوم 12 قطعه‌یی پاپ، موافقان و مخالفان زیادی داشت ولی نمره‌یی که از بیشتر منتقدان موسیقی پاپ گرفت، نمره متوسط بود. زمانی که شکوهی با آلبوم اولش مطرح شد، خیلی‌ها به او و صدای خاصش امیدوار شدند و نوید ظهور یک سوپراستار جدید برای موسیقی پاپ را دادند اما آلبوم دوم آقای خواننده آن‌قدرها که باید و شاید، نتوانست مخاطبان و منتقدان را راضی کند.


ناگفته

آلبوم خاص حافظ ناظری که مطالب فراوانی در رثای آن منتشر شد هم از آلبوم‌های ناکام امسال بود؛ اثری که جملاتی این‌چنینی «برای ساخت این آلبوم چهار سال و بیش از چهار هزار ساعت زمان در پنج کشور جهان و میلیون‌ها دلار هزینه صرف شده است.» زیادی برایش نوشتند و گفتند ولی هیچ یک از این صحبت‌ها نتوانست کار را آنچنان سر زبان‌ها بیندازد که آلبوم خفن حافظ به صدر جدول پرفروش‌های سال برسد.


مخرج مشترک

امسال را می‌شود سال روی بورس آمدن گروه بمرانی دانست؛ گروهی که اثر جدیدشان از آلبوم اولی که منتشر کردند، «اتوبوس قرمز» خیلی بیشتر شنیده شد و نام‌شان بیش از پیش سر زبان‌ها افتاد. مخرج مشترک، ریتمی شاد و سرخوش دارد که البته گاهی دچار شلوغی بیش از حد می‌شود و ممکن است حتی مخاطب آن را پس بزند ولی کلیت کار به قدری هیجان‌انگیز هست که بتوانیم با دیده اغماض به ضعف‌های موجود در آلبوم نگاه کنیم. بروبچه‌های پرانرژی بمرانی بعد از انتشار آلبوم‌شان کنسرت‌هایی هم برگزار کردند و بعد از سال‌ها جانی به سالن همایش‌های برج آزادی دادند.


رویا

سینا حجازی در آلبوم رویا حرکت جالبی کرد و همه کارهای اثر را خودش انجام داد. در این آلبوم خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، تنظیم‌کننده و تهیه‌کننده آلبوم، شخص سینا حجازی است. البته امیر عظیمی و بهنام ابطحی هر یک یک قطعه از این آلبوم را تنظیم کرده‌اند.

نخستین آلبوم فرزند صدرالدین حجازی، از همان روزهای نخست انتشارش خیلی مورد توجه قرار گرفت. نقدهایی که در مورد آلبوم رویا نوشته شدند، عموما نگاهی مثبت به کلیت اثر داشتند و جز یکی دو قطعه، بقیه کارها را قابل قبول دانستند. مسلما این واکنش‌های مثبت در نخستین قدم، کمک‌های زیادی به سینا حجازی خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر