کاهش 15 درصدی ورودی سدها

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۵۵

گروه انرژی| درحالی که سال 1396 با شدت گرفتن بارش‌‌ها همراه شده و مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌یی تهران نیز هفته پیش این مساله که ایران احتمالا از دوره «خشکسالی» عبور کرده است را تایید کرد، آمارها از کاهش ورودی سدها حکایت می‌کند. براساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران در هفته اول خرداد ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ورودی سدهای بزرگ کشور 15درصد کاهش یافته است.

امسال با توجه به بارش‌های زمستانی و بهار سال پربارش نام گرفت اما براساس آخرین آمار ثبت شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، آب ورودی به سدهای بزرگ کشور نسبت به سال گذشته کاهش 15درصدی داشته است.

براساس این گزارش، حجم آب ورودی به سدهای کشور در مدت زمان یاد شده 32.69میلیارد مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 38.30میلیارد متر مکعب از 15درصد کاهش برخوردار است.

بر پایه این گزارش، میزان خروجی آب سدهای کشور در سال جاری 23.99میلیارد متر مکعب بوده که در مقایسه با 23.88میلیارد متر مکعب خروجی سال قبل اختلاف فاحشی نداشته است.

از ابتدای مهر ماه گذشته تا هفته اول خرداد ماه جاری 67 درصد مخازن سدهای کشور پر و 33درصد آن خالی است.

گفتنی است، ظرفیت کل مخازن سدهای کشور در سال جاری 49.7میلیارد متر مکعب است که حجم 33.45میلیارد متر مکعب آن پر است و در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته 33.99میلیارد متر مکعب با 2درصد کاهش مواجه است. براساس آخرین آمار به ثبت رسیده از شرکت مدیریت منابع آب ایران، حجم جریان‌های سطحی کشور از ابتدای مهر ماه گذشته تا پایان اردیبهشت ماه جاری 41هزار و 978میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 45هزار و 477میلیون مترمکعب به میزان 8 درصد کاهش داشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر