روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۵۱

حمایت دولت از حضور تجار در بازار هدف

مهلت دریافت مدارک و مستندات مربوط به پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی صادراتی سال 1395 به پایان رسید. به گزارش پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت ایران، فرهاد نوری، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی، استقبال واحدهای تولیدی - صادراتی و بازرگانی از فراخوان‌های سازمان توسعه تجارت ایران درخصوص دریافت مدارک و مستندات مربوط به پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی صادراتی سال 1395 را قابل توجه دانست. نوری گفت: بیش از 450پرونده در قالب 600 قرارداد از واحدهای تولیدی- صادراتی و بازرگانی از طریق سازمان توسعه تجارت ایران و حدود دوبرابر این تعداد از طریق بانک توسعه صادرات و همچنین با همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اطلاع‌رسانی و تشکیل پرونده متقاضیان استفاده از تسهیلات انجام شده است و امیدواریم در سال 1396، اعتبارات بیشتری جهت کاهش هزینه‌های بنگاه‌های تولیدی- صادراتی و بازرگانی با هدف حضور پایدارتر در بازارهای هدف تخصیص یابد.


صادرات فولاد، برخلاف سیاست وزارت صنعت

ایرنا| دبیر سندیکای تولید‌کنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران گفت: در حالی که صنایع پایین‌دستی فولاد کشور با کاهش ظرفیت و افت تولید مواجه شده است و وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین نیاز داخل را اولویت نخست تعیین کرده، اما فولاد‌سازان صادرات را ترجیح می‌دهند. امیرحسین کاوه اظهار کرد: وزیر صنعت، معدن وتجارت خطاب به تولید‌کنندگان فولاد کشور، تامین نیاز داخل را به عنوان اولویت نخست، پیش از صادرات دانسته و آن را در قالب نامه رسمی به معاونان این وزارتخانه و واحدهای تابعه ابلاغ کرده، اما شکل اجرایی به خود نگرفته است. کاوه افزود: امروز صنعت فولاد به متولی نیاز دارد و در واقع این بخش نیازمند تشکیلاتی برای ساماندهی امور است.


افتتاح اسکله «مارینا» در سال جاری

ایسنا | معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست خبری نخستین نمایشگاه و جشنواره گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران با اشاره به افتتاح نخستین اسکله تفریحی و دریایی شمال ایران با نام اسکله تفریحی «مارینا» گفت: گردشگری در منطقه آزاد انزلی رشد ۳۵درصدی طی سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ داشته است. مجید فاتحی افزود: این اسکله توسط سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. این اسکله ظرفیت ۳۵۰ قایق و 7.5 هکتار حوضچه دارد که طرح بسیار مناسبی به عنوان پایلوت برای توسعه گردشگری دریایی است. وی بیان کرد: منطقه آزاد انزلی شامل ۱۴ هتل، متل و مجتمع اقامتی با ظرفیت ۵۸۰۰ تخت است که به استانداردهای لازم رسیدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر