اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۳۸

استفاده بهینه از دیزل‌های مولد برق مازاد شرکت در منطقه مرکزی

اراک با هدف بهینه‌سازی استفاده از منابع و تجهیزات شرکت، دیزل‌های مولد برق مازاد مناطق شمال‌غرب و خوزستان به مرکز انتقال نفت رازان منتقل شد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه مرکزی، مهندس تعمیرات دستگاه‌ها و توربین‌های این منطقه گفت: با توجه به فرسودگی دیزل‌های موجود در مرکز انتقال نفت رازان و ساعت بالا و با هدف مدیریت بهینه منابع و تجهیزات در دسترس، عملیات انتقال و به‌کارگیری دیزل‌های مولد برق مازاد مناطق شمال‌غرب و خوزستان در دستور کار قرار گرفت. علی نظری، با اشاره به افزایش قابلیت اطمینان و در دسترس بودن دیزل‌ها در هنگام قطع برق اضطراری تاکید کرد: با توجه به اهداف مذکور، برحسب دستور مدیریت محترم خطوط لوله، دیزل‌های مازاد مرکز انتقال نفت تبریز و مرکز انتقال نفت عبدالخان منطقه خوزستان به‌عنوان جایگزین‌های دیزل فرآورده مرکز انتقال نفت رازان و فشارشکن شهید مهدوی در نظر گرفته شدند. وی گفت: با همکاری واحدهای مهندسی برق، مهندسی ابزار دقیق و ترابری، دیزل‌های مذکور در مرکر انتقال نفت رازان و فشارشکن شهید مهدوی قرار گرفتند.


آشنایی با دستاوردهای ملی و برون‌مرزی صنعت نفت و گاز

اراک تعدادی از مسوولان و کارکنان خطوط لوله و مخابرات منطقه مرکزی برای آشنایی با دستاوردهای ملی و برون‌مرزی در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شرکت کردند. به گزارش روابط‌عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه مرکزی، با برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با مشارکت شرکت‌های ایرانی و خارجی از کشورهای مختلف، کارکنان منطقه مرکزی نیز با حضور در این نمایشگاه از جدیدترین فناوری‌ها و آخرین تحولات صنعت نفت بازدید کردند. حجت ولیان رییس روابط‌عمومی خطوط لوله و مخابرات منطقه با اشاره به اینکه حضور در این نمایشگاه، نشانه‌یی روشن و پویا از اهمیت این رویداد بین‌المللی در جهان صنعتی امروز است، افزود: این نمایشگاه با به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و پیشرفت‌های بی‌نظیر ایران در عرصه تکنولوژی و دانش، ظرفیت‌ها و فرصت‌های بی‌بدیل سرمایه‌گذاری در ایران را تبیین و فرصتی مغتنم را در جهت توسعه همکاری و انتقال دانش فنی بین بخش‌های خصوصی و دولتی فراهم می‌کند.


پروژه آب شیرین‌کن صالح‌آباد در آستانه بهره‌برداری است

ایلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: پروژه آب شیرین‌کن صالح‌آباد در آستانه بهره‌برداری است. داراب بیرانوند اظهار داشت: پروژه آبرسانی به ملکشاهی با مبلغی بالغ بر40 میلیارد تومان آغاز شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: پروژه آب شیرین‌کن صالح‌آباد با پیشرفت قابل توجه 95درصدی در آستانه بهره‌برداری است. بیرانوند افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 400 مترمربع و با هزینه 15میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده که برای این‌کار 600متر خطوط انتقال بین مخازن و تاسیسات آب شیرین‌کن اجرا شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: با افتتاح این پروژه آب شهر صالح‌آباد از کیفیت بالایی برخوردار می‌شود و شاهد ارتقای خوبی در کیفیت آب این شهر خواهیم بود.


صادرات نخستین محموله ماهی قزل‌آلا

از اصفهان به امارات

اصفهان نخستین محموله ماهی قزل‌آلای تازه از استان اصفهان به خارج از کشور صادر شد. رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی ادره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: این محموله صادراتی شامل 17تن ماهی قزل‌آلای تازه به امارات است. منصور کیمیایی ارزش این محموله صادراتی را 85 هزار دلار بیان کرد و افزود: ظرفیت‌های این استان در تولید باکیفیت انواع فرآورده‌های خام دامی، سبب شده صادرات انواع این فرآورده‌ها از این استان در سال‌های گذشته افزایش یابد. وی گفت: امسال برای نخستین‌بار با حمایت و تسهیلات ایجاد شده اداره کل دامپزشکی استان اصفهان صادرات ماهی قزل‌آلای تازه به کشور امارات هفته‌یی دوبار در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه هر هفته انجام می‌شود.


استقرار کلنی‌های زنبور عسل در مناطق ییلاقی

شهرکرد صد میلیارد فروند زنبور عسل به مناطق ییلاقی چهارمحال و بختیاری در زاگرس مرکزی کوچ کردند. بازرس اتحادیه زنبورداران ایران گفت: با مساعد شدن هوا در بزرگ‌ترین کوچ جانوری ایران در چهارمحال و بختیاری، زنبور‌های عسل نیمه جنوبی کشور به این استان کوچ داده شده‌اند. قنبری افزود: 3هزار زنبوردار با 350هزار کلنی زنبور عسل گرمای جنوب را ترک کرده و در هوای معتدل دامنه‌های زردکوه، تابستان گذرانی می‌کنند. وی گفت: گل‌های دشت‌ها، باغات، جنگل‌ها و مراتع بکر چهارمحال و بختیاری تا اوایل پاییز بهشت زنبور‌های عسل است.


آزادسازی 7 آبراه از دست متصرفان

بوشهر مسیر هفت آبراه و دره‌های فصلی متصرف شده در منطقه لنبدان شهرستان دیر شناسایی و آزادسازی شد. رییس اداره منابع آب شهرستان دیر با بیان اینکه مجموع مساحت اراضی تصرف شده بیش از 34هزار مترمربع بوده است، گفت: آزاد‌سازی این تصرفات کمک بسیاری به تغذیه آبخوان‌های این دشت‌ها خواهد کرد. علی زائری افزود: تمام این تصرفات مربوط به سال‌های گذشته بوده و آثار زیانبار آن به صورت افزایش حجم روان آب‌ها و بروز سیلاب نمایان شده است. وی بیان کرد: آثار و پیامدهای منفی این روان آبها در سیلاب‌های بهمن ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال به صورت خسارت‌های شدید به اراضی کشاورزان منطقه خود را نشان داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر