روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۰۹۱

توییت جهانگیری درباره حاشیه‌سازی‌ها ؛تعادل| معاون اول رییس‌جمهور در واکنش به برخی اظهارات مطرح شده درباره صحت انتخابات 29 اردیبهشت اظهار کرد: نباید کسی به خود اجازه دهد شیرینی انتخابات را با بداخلاقی و سخنان نادرست به کام ملت تلخ کند. اسحاق جهانگیری در توییتر خود نوشت: انتخابات اوج نقطه شکوفایی، عظمت و اقتدار کشور بود و نباید کسی به خود اجازه دهد شیرینی انتخابات را با بداخلاقی و سخنان نادرست به کام ملت تلخ کند. ‏کسانی که برخورد نادرستی با رای ملت دارند، حتما اثرات این رفتار را خواهند دید، چراکه مردم به یاد می‌سپارند چه کسانی رفتار توهین‌آمیز داشته‌اند.

جهانگیری با اقتدار معاون اول رییس‌جمهور می‌ماند؛ایلنا| معاون اجرایی رییس‌جمهور نسبت به مباحث مطرح شده درباره احتمال انتصاب وی به معاونت اولی در دولت دوازدهم واکنش نشان داد. محمد شریعتمداری، مبنی بر اینکه گفته می‌شود شما در دولت دوازدهم معاون اول رییس‌جمهور خواهید بود، آیا صحبتی با شما در این باره صورت گرفته است؟ گفت: بحث دولت دوازدهم را باید در دولت دوازدهم انجام داد. او ادامه داد: معاون اول رییس‌جمهور آقای جهانگیری هستند و ایشان ان‌شاءالله با اقتدار تشریف خواهند داشت.

سوال ۳۰ نماینده از وزیر اطلاعات درباره بازداشت ادمین‌ها؛ایسنا| سوال ۳۰ نماینده از وزیر اطلاعات درباره بازداشت ادمین‌های ۵ کانال تلگرامی تقدیم هیات‌رییسه مجلس شد. در خلاصه سوال نمایندگان از علوی وزیر اطلاعات آمده است: «علت بازداشت ادمین‌های ۵ کانال تلگرامی حامی دولت و بلاتکلیفی آنها به مدت بیش از 2 ماه چیست؟» در شرح این سوال نیز آمده است: «در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری تعدادی از ادمین‌های کانال‌های تلگرامی حامی دولت توسط مراجع امنیتی بازداشت شدند و با گذشت بیش از 2ماه در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند.»

وزیر خارجه قطر به اتهام‌زنی عربستان و امارات واکنش نشان داد؛تعادل| وزیر امور خارجه قطر با ذکر جمله‌یی از امام‌علی(ع) نسبت به اتهام‌زنی عربستان و امارات واکنش نشان داد. محمد بن عبدالرحمن وزیر امور خارجه قطر، با ارسال پیامی در شبکه اجتماعی توییتر، جمله‌یی از امام‌علی(ع) نقل و اعلام کرد: هر زخمی دوایی دارد... جز اخلاق بد که درمانی ندارد.

قاسمی انفجارهای تروریستی در عراق را محکوم کرد؛مهر| سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه پیروزی نهایی علیه تروریسم در عراق نزدیک است، انفجارهای تروریستی شب‌گذشته در عراق را محکوم کرد. بهرام قاسمی ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت عراق و خانواده‌های قربانیان این فاجعه دردناک، این اقدام جنایتکارانه در شب‌های ماه مبارک رمضان را نشانی آشکار از عداوت ماهوی تروریست‌های تکفیری با اسلام حقیقی و مسلمانان دانست و با تاکید بر اینکه پیروزی نهایی علیه تروریسم در عراق نزدیک است، ابراز امیدواری کرد که به‌زودی شاهد پاک‌سازی کامل عراق از لوث وجود تروریست‌های تکفیری باشیم.

۶ ملوان ایرانی به کشور بازگشتند؛ایسنا|

6 ملوان ایرانی که بر اثر غرق شدن لنج ماهیگیری آنها به مدت ۳ ماه در آب‌های اقیانوس هند سرگردان و توسط پلیس ساحلی کنیا نجات یافته بودند، با تلاش‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در نایروبی بامداد روز سه‌شنبه ۹ خرداد ماه وارد کشور شدند. براساس این گزارش، با پیگیری‌ها و تلاش سفارت کشورمان، دادگاه کنیا بدون صدور هرگونه حکم مجازات یا جریمه به‌دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های این کشور، ملوانان ایرانی را آزاد کرد. همچنین سفارت کشورمان با انجام تمهیداتی زمینه لازم برای معالجه‌ اولیه و تهیه البسه و سایر لوازم مورد نیاز را فراهم کرده و ملوانان ایرانی با تهیه بلیت از سوی سفارت با پرواز شرکت هواپیمایی الاتحاد در ساعت ۱۴ مورخ ۹۶/۳/۸ نایروبی را به مقصد تهران ترک کردند.

مراسم تحلیف روحانی 15 مرداد در مجلس برگزار می‌شود؛خبرآنلاین| احمد امیرآبادی عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌ریزی مراسم تنفیذ رییس‌جمهوری منتخب دوره دوازدهم توسط دفتر رهبر معظم انقلاب انجام می‌شود ولی به احتمال زیاد این مراسم 10 یا 11 مرداد برگزار ‌شود. وی افزود: براساس برنامه‎ریزی‌های انجام شده مراسم تحلیف رییس‌جمهوری منتخب در تاریخ 15 مرداد برگزار می‌شود و پس از آن رییس‌جمهوری 2 هفته فرصت دارد وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی کند. عضو هیات‌رییسه مجلس ادامه داد: مجلس یک هفته فرصت دارد صلاحیت‌ها را مورد رسیدگی قرار دهد و پس از آن جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی ‌تشکیل می‌شود. امیرآبادی تصریح کرد: براساس تصمیم هیات‌رییسه، مجلس 4 هفته را برای مراسم تحلیف و رای اعتماد به وزرا درنظر گرفته است.

مردم توقع پخش ربنای شجریان از صداوسیما را دارند؛ایلنا| محمد قمی نماینده پاکدشت در مجلس گفت: عامه مردم از صدا و سیما توقع دارند صدای ملکوتی ربنای آقای شجریان از تلویزیون پخش شود. باتوجه به مشتاق بودن تمام مردم نمی‌دانم چرا صدا و سیما از پخش آن امتناع می‌کند. او با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از حضور پرشور مردم در انتخابات اخیر ادامه داد: ظاهرا برخی دستگاهی دارند که نشان می‌دهد رای مردم حلال است یا حرام و بر همین اساس جامعه را تقسیم‌بندی می‌کنند. این اظهارات توهین به مردم است و بنده به سهم خود از مردم برای حضور پرشور در انتخابات تشکر می‌کنم.

به هیچ قیمتی نمی‌خواهیم ایران از ما ناراضی باشد؛ایرنا| رسانه‌های پاکستان روز سه‌شنبه به نقل از رییس دستگاه دیپلماسی این کشور نوشتند که اسلام‌آباد به هیچ قیمتی نمی‌تواند تهران را از خود ناراضی کند. در همین راستا «نوای وقت»، سرتاج عزیز مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی با حضور در جلسه اعضای کمیسیون سیاست خارجی سنا، گفت: تلاش‌ها برای تقویت روابط با ایران در جریان است. سرتاج عزیز تاکید کرد: پیوستن پاکستان به ائتلاف نظامی (تحت رهبری عربستان‌سعودی) به قیمت تحت‌تاثیر قرار گرفتن روابط اسلام‌آباد-تهران نخواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر