قطع بودجه تحقیقاتی تغییرات آب و هوا

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۶۹

یو اس‌ای تودی دولت جدید ترامپ که اعتقادی به جدی بودن پدیده گرم شدن کره زمین و تغییرات خطرناک آب و هوایی ندارد، قصد دارد بودجه تحقیقاتی اختصاص داده شده به این بخش را قطع کند.

کاخ سفید پیش‌نویس طرحی را آماده کرده که در صورت تصویب در کنگره صدها میلیون دلار بودجه تحقیقاتی این حوزه قطع شده و موسسات پژوهشی متعددی در امریکا پولی برای تحقیق در مورد تاثیرات گرم شدن جهان نخواهند داشت.

سیاست‌های دولت ترامپ در این زمینه با سیاست‌های دولت اوباما تفاوت اساسی دارد و ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود هم بارها تصریح کرد که اعتقادی به گرم شدن کره زمین ندارد و تهدیدات ناشی از این پدیده را هم جدی تلقی نمی‌کند.

فعالان زیست محیطی می‌گویند: این اقدام دولت ترامپ برای حفظ سلامت و آینده کره زمین خطرناک است و قطع بودجه‌های تحقیقاتی در این حوزه پیامدهای خطرناکی خواهد داشت.

به گفته دیوید دانیگر مدیر برنامه هوای پاک و وضعیت آب و هوا در شورای دفاعی منابع طبیعی امریکا، اگر دولت ترامپ بودجه‌های تحقیقاتی این بخش را قطع کند، اوضاع جهان تیره و تار خواهد شد.

قطع این بودجه نه تنها فعالیت ده‌ها مرکز تحقیقاتی را مختل می‌کند، بلکه حتی منجر به عدم پرتاب برخی ماهواره‌های ناسا خواهد شد که برای ردگیری تغییرات سطح آب دریاها، میزان کربن موجود در هوا و بررسی دمای هوا به فضا پرتاب می‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر