هنرنمایی موسیقایی سینماگران

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۶۰

ماه اسفند و آلبوم‌های موسیقی؟ این را دیگر همه می‌دانند. ماه اسفند، ماه خوشایند دنیای موسیقی است. زمانی است که آهنگ‌های پرطرفدار از حالت تک‌آهنگ خارج می‌شوند و در قالب آلبوم‌های جذاب به بازار می‌آیند. نمونه‌اش همین «تمام ناتمام» یا «می‌فهممت» یا حتی «رویای بی‌تکرار». هر کدام هم برای سلیقه‌های متفاوت. «تمام ناتمام» آلبوم گروه موسیقی پالت است که کنسرتش را در روزهای ابتدایی فروردین ماه اجرا می‌کنند. یا «می‌فهممت» نام آلبوم موسیقی محمدرضا فروتن است که فعالانه‌تر از سینما در دنیای موسیقی حضور پیدا کرده است و آخری، «رویای بی‌تکرار» از علی زندوکیلی که در روزهای اسفندماه سرانجامی برای دنیای موسیقی درنظر گرفت. مهدی یراحی نیز با آلبوم «آینه قدی» در رقابت نوروزی آلبوم‌های موسیقی حاضر خواهد بود. آلبومی که هرچند آهنگ‌های ریتمیک آن خوب از آب درآمده اما با سبک و سیاق پیشین او و آلبوم‌هایش متفاوت است.

طبق سنت هر ساله، موسیقی فیلم یکی از موفق‌ترین موسیقی‌ها به حساب می‌آید، آنقدر که وقتی موسیقی با نام یکی از بازیگران به میان می‌آید، می‌توان با قطعیت از فروش و موفقیت آن صحبت کرد. به همین خاطر است که از امروز می‌توان درباره موفقیت آلبوم موسیقی محمدرضا گلزار میزگرد برگزار کرد. چه‌بسا به همین دلیل است که در زمستان امسال، تازه‌ترین آلبوم موسیقی کارن همایون‌فر نیز هیاهویی در دنیای موسیقی به راه انداخت. این آلبوم موسیقی با نام «همه این روزها»، موسیقی 11 فیلم، یک تئاتر و سه سریال تلویزیونی است. «خشم و هیاهو»، «مردی برای تمام فصول»، «چهارشنبه 10 اردیبهشت» و. اصلی‌ترین موارد این آلبوم به حساب می‌آیند. هرچند موسیقی «نقش نگار»، سریال «تنهایی لیلا» و فیلم «استراحت مطلق» را نیز نمی‌توان از قلم انداخت.

با وجود این زمانی که از آلبوم‌های موسیقی در روزهای پیش از نوروز صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم از عجیب‌ترین خبر بگذریم. قرار است آلبوم موسیقی «رگ خواب» در روزهای پایانی اسفندماه روانه بازار شود. آلبومی که اصلی‌ترین آهنگش برای فیلمی سینمایی به همین نام خوانده شد و پیش از اکران فیلم در دسترس قرار می‌گیرد. همایون شجریان خواننده این آلبوم است و سهراب پورناظری آهنگساز آن. گروهی می‌گویند اوضاع و احوال مالی آنقدر بد هست که امیدوارند با فروش این آلبوم بتوانند مرهمی روی زخم‌ها بگذارند و سال آینده را بهتر آغاز کنند.

آلبوم موسیقی دیگری که پیش از تعطیلات به بازار می‌آید، نام زنده‌یاد خسرو شکیبایی را به عنوان راوی اشعار روی جلد دارد و آخرین اثر ضبط‌شده با صدای اوست که برای نخستین مرتبه به بازار می‌آید و خوانش اشعار سهراب سپهری است. از آن آلبوم‌های موسیقی که نمونه‌های مشابه آن هر سال موفقیت بزرگی برای تهیه‌کننده‌اش به ارمغان آورده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر