خوب، بد، جلف

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۵۹

اکران نوروزی سینماها که دیگر جای بحث و بررسی ندارد، هر فیلمی که فرصت اکران نوروزی را پیدا کند، به احتمال فراوان در جمع پرفروش‌ترین فیلم‌های سال جای می‌گیرد. همانطور که نشانه‌های امسال نیز از همین ماجرا خبر می‌دهند. نمونه‌اش «خوب، بد، جلف» که با فروشی بیش از 5 میلیارد تومان، پیش از رسیدن به تعطیلات نوروز برای خودش رویاپروری می‌کند. داستان طنز و تیم قوی و اسم‌دار به همراه گروهی که با یک سریال در تلویزیون حضور دارند، به احتمال فراوان جزو تبلیغات رایگان برای نخستین فیلم سینمایی پیمان قاسم‌خانی محسوب می‌شود. نزدیک به 10 روز پیش از آغاز سال نو، همچنان تکلیف دو سرگروه مشخص نبود و گمانه‌زنی‌ها برای معرفی فیلم‌های اکران ادامه داشت. مشخص شده بود که «ماجرای نیمروز» به سینماها می‌آید و تصویری از دهه 60 را به نمایش می‌گذارد و از روی نوبت اکرانی که در اختیارش قرار گرفته بود، این حقیقت را می‌‌دانستیم که در میان فیلم‌های پرفروش سال 96 جایی خواهد داشت. مخصوصا که تم سیاسی و بحث‌انگیز آن فرصت خوبی برای گپ‌های نوروزی می‌سازد. پس از آن نیز «سه بیگانه» را داشتیم که مهر عدم اکران روی پیشانی‌اش، برای دو سال او را به فیلمی کمدی و انتقادی تبدیل کرد. پس از اینها، «گشت 2» با همان تیم بازیگران پیشین به عنوان آخرین گزینه موثر در فروش به اکران نوروزی اضافه شد. درست است که تماشای آن را نمی‌توان توصیه کرد و اگر صرفا قصد خنده و فکر نکردن داشته باشید می‌توانید به سراغ آن بروید، اما به هر حال همین دو ویژگی آنقدر موثر هستند که افراد زیادی را به سینماها بکشاند.

گزینه‌های دیگر اکران نوروزی، فیلم‌های اجتماعی و کم‌سروصدا به حساب می‌آیند، نمونه‌اش «یک روز بخصوص» از همایون اسعدیان که روزهای سختی را در رقابت با فیلم‌های طنز خواهد داشت و هیچ بعید نیست که مهر شکست‌خورده را نیز به پیشانی بزند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر