اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۳۹۸

خودرویی با دوربین سلفی

اندگجت|یک شرکت خودروسازی طرح اولیه خودرویی با فناوری شناسایی صورت و صوت را در نمایشگاه محصولات الکترونیک CES رونمایی خواهد کرد. در آینده صنعت خودروسازی اهمیت سرعت خودرو در حال کاهش است و بیشتر به راحت بودن سرنشینان و از آن مهم‌تر سرگرمی آنان بها داده می‌شود. درهمین راستا شرکت «فیات کرایسر» طرح اولیه مینی ون خود به نام «پرتال» را در نمایشگاه CES رونمایی می‌کند. این خودروی الکتریکی مجهز به فناوری شناسایی صورت و صوت است.

طرح اولیه این مین ون دارای سه ردیف صندلی است و درها بطور کشویی به جلو یا عقب حرکت می‌کنند. این خودرو یک دوربین سلفی دارد. در کنار آن مجهز به سیستمی است که پس از جمع‌آوری اطلاعات سرنشینان مسیر سفر را برنامه‌ریزی می‌کند و مسافرانی که در عقب نشسته‌اند را تشویق می‌کند تا درباره این سفر در شبکه‌های اجتماعی پستی بنویسند. همچنین اگر راننده و فردی که در ردیف آخر خودرو نشسته، نتوانند صدای یکدیگر را بشنوند می‌توانند با استفاده از سیستم مخابره داخل خودرو با یکدیگر گفت‌وگو کنند. از سوی دیگر مینی ون پرتال می‌تواند ۲۵۰ مایل را با باتری کاملا شارژ حرکت کند. همچنین قابلیت شارژ سریع را دارد و پس از ۱۵ دقیقه شارژ، خودرو می‌تواند مسافت ۱۵۰ مایل را طی کند. در کنار این موارد این خودرو با تکیه برحسگرهای لیدار، رادار، اولتراسونیک و دوربین می‌تواند به حالت نیمه خودکار نیز حرکت کند.


رمزها را در صفحه کلید

شکل دهید

برای اینکه بهترین رمز را انتخاب کنید باید یک سری اصول را رعایت کنید. این روزها شما باید رمزهای زیادی را به خاطر داشته باشید به همین دلیل برای اینکه شما بهترین رمز را انتخاب کنید باید یک سری موارد را رعایت کنید.

برای اینکه یک رمز خوب را انتخاب کنید باید نه خیلی سخت باشه نه خیلی آسون. سخت نباشد چون هر رمزی یک روز شاید به دردتان بخورد، بنابراین زمانی یک رمز را برای یک حساب کاربری یا ورود به سایت برای نخستین بار وارد می‌کنید باید طبق همان اصولی باشد که همیشه در انتخاب رمز به آنها فکر می‌کنید باشد، البته کمی تغییر کوچک در اصول اشکال نداره به عنوان مثال اگر کلمه‌یی ثابت در رمزهای خود انتخاب می‌کنید نیازی به تغییر آن نیست و تنها کافی است تا عددی که به آن اضافه می‌کنید را تعییر دهید؛ چراکه اگر شما رمزی را فراموش کرده باشید کلمه‌یی که همیشه به عنوان رمز خود قرار می‌دهید می‌تواند شما را در یادآوری رمز فراموش شده کمک کند. از آن جایی که بیشتر مردم در هنگام انتخاب رمز عددی را انتخاب می‌کنند که در شماره تلفن خودشان یا نزدیکانشان است از این به بعد بهتر است که تنها شماره برای قرار دادن رمز استفاده نکنید چرا که در بیشتر زمان‌ها پیش میاد که این شماره‌ها عوض می‌شوند و یادآوری آنها کاری بسیار سخت است. از آنجایی که اشکال خیلی بهتر و راحت‌تر در ذهن می‌مانند بهتر است رمز خود را در صفحه کلید به صورت شکلی مانند لوزی دربیارید تا در صورت فراموشی رمز شکل آن را به خاطر آورید.


تبدیل صوت به پیام در تلگرام

برای تبدل صوت به نوشته در تلگرام کافی است از یک ربات تلگرامی با نام Voicy استفاده کنید. برای ورود به این ربات لازم است عبارت @voicybot را نوشته و برای خودتان یا یکی از دوستان‌تان ارسال کنید. سپس روی آن کلیک کنید یا از طریق لینک

https: //telegram. me/voicybot به این ربات وارد شوید.

پس از ورود به لینک مورد نظر تلگرام به صورت اتوماتیک باز شده و شما به ربات مورد نظر هدایت خواهید شد. همچنین می‌توانید در بخش سرچ تلگرام، عبارت مربوطه را تایپ و به ربات Voicy وارد شوید. درلحظه ورود به ربات تصویری در صفحه ظاهر می‌شود، ابتدا و برای شروع کار دکمه Start را انتخاب کنید. لیستی از زبان‌های مختلف به نمایش در می‌آید بر روی زبان مورد نظر کلیک کنید. این کار را تا آن جا ادامه دهید که به این صفحه رسیده و عبارت Persian در لیست مشاهده شود. این گزینه را انتخاب کنید تا زبان مورد نظر شما اعمال شده و ربات آغاز به کار خود را اعلام کند. حالا کافی است دکمه ضبط صدا را نگه داشته و جمله‌یی که قصد تایپ کردن آن را دارید با صدایی رسا بیان کنید. پس از ارسال صدا ربات چند ثانیه آن را پردازش کرده و سپس متن را برای‌تان ارسال خواهد کرد.


به‌روزرسانی ویندوز 10

به فروردین موکول شد

ام اس پاور| مایکروسافت در مهر ماه امسال از به‌روزرسانی ویندوز 10 در اوایل سال 2017 خبر داده بود. حال مشخص شده که این به روزرسانی در فروردین ماه امسال رخ خواهد داد.

این به روزرسانی با اسم کد رداستون 2 انجام خواهد شد. برخی منابع معتقد بودند مایکروسافت بسته به‌روزرسان جدید ویندوز 10 را در اسفند عرضه می‌کند، اما این وعده عملی نشد. نامگذاری این بسته به نام 1704 هم نشانگر زمان انجام آن است. عدد

17 به معنای سال 2017 و عدد 04 به معنای ماه آن یعنی آوریل با فروردین ماه است. این به روزرسانی بر اساس برنامه‌ریزی کاربران به‌طور خودکار یا به‌طور دستی ممکن است و انجام آن به صورت اجباری ضروری نیست. پس از به روزرسانی مذکور به روزرسانی Redstone 3 انجام می‌شود تا برخی امکانات تازه به ویندوز 10 اضافه شود. Redstone 3 قبل از پایان سال 2017 در دسترس خواهد بود، اما زمان دقیق آن معلوم نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر