اخبار

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۰۷۰

تفکیک ترافیک اینترنت از اینترانت تا بهمن

مهر| معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تفکیک ترافیک اینترنت از اینترانت مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تا اول بهمن ماه خبر داد. حسین فلاح‌جوشقانی با اشاره به مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که کاهش قیمت ترافیک ارتباطات اینترنت و اینترانت را در پی داشته است، اظهار داشت: برمبنای این مصوبه، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت موظف شده‌اند برای محسوس شدن این کاهش قیمت، امکان تفکیک ترافیک داخلی از خارجی را فراهم کنند. وی توضیح داد: در صورتی که منشا ترافیک ارتباطی کاربر در داخل کشور باشد، سرویس باکیفیت و قیمت بهتری ارائه خواهد شد.

معاون رگولاتوری با بیان اینکه هم‌اکنون قیمت جداگانه‌یی برای ترافیک اینترنت از اینترانت نداریم، ادامه داد: اما برمبنای این مصوبه اپراتورها ملزم شده‌اند که تا اول بهمن ماه، برای شفاف‌سازی نرخ دسترسی به اینترنت، نسبت به تفکیک ترافیک مشترکان اقدام کنند. فلاح‌جوشقانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۴۵درصد استفاده کاربران منشا داخلی دارد، اضافه کرد: در برقراری این ارتباط هزینه پهنای باند بین‌الملل پرداخت نمی‌شود و به همین دلیل تعرفه مصرفی به مراتب پایین‌تر خواهد بود.

وی تاکید کرد: با جداسازی قیمت مصرف اینترنت از اینترانت که بر بستر شبکه ملی اطلاعات اتفاق می‌افتد، شاهد شناسایی میزان ترافیک داخلی و گسترش شبکه‌های داخلی خواهیم بود. معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برمبنای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قیمت استفاده از اینترنت و پهنای باند کاهش یافته است اما برای محسوس شدن اجرای این مصوبه تفکیک ترافیک استفاده از سایت‌های داخلی و خارجی باید انجام شود.


شبکه «لینکدین»

در آستانه فیلتر شدن

پای درلر| مقامات روسیه در نظر دارند تا شبکه لینکدین را در این کشور فیلتر کنند.

دادگاهی در منطقه تاگنسکی مسکو، سایت شبکه اجتماعی لینکدین را به دلیل عدم ارائه مستندات لازم در خصوص سوءاستفاده از اطلاعات شهروندان روسی روی این سایت مجرم شناخت. مسوولان این شبکه اجتماعی تاکنون در خصوص تصمیم دولت روسیه برای مسدود کردن لینکدین واکنشی نشان نداده‌اند. بر این اساس قرار است تا 10نوامبر بار دیگر در دادگاه روسیه این پرونده مجددا بررسی و رای نهایی صادر شود. هفته گذشته نیز یک شهروند روسی به اتهام تلاش برای هک کردن سایت لینکدین در جمهوری چک بازداشت شد. لینکدین سرویس شبکه اجتماعی و تجاری است که در دسامبر ۲۰۰۲میلادی ایجاد شد و هم‌اکنون در ۲۰۰کشور جهان بیش از ۴۰۰میلیون کاربر دارد و بزرگ‌ترین سایت کاریابی و ارتقای شغلی در جهان به شمار می‌رود. با این حال مقامات روسی معتقدند که سایت لینکدین اطلاعات کاربران روسی خود را در اختیار نهادها و سازمان‌های امنیتی دیگر کشورها قرار می‌دهد و الگوریتم امنیتی اطلاعات برای کاربران در این سایت در نظر گرفته نشده است.


مجوز رگولاتوری برای ورود 26 کالای مخابراتی

رگولاتوری| سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از اول آبان ماه تاکنون به ۲۶ قلم کالای مخابراتی و ارتباطی جهت ورود به کشور، گواهی تایید نمونه داد که در بین این اقلام، نام ۳مدل گوشی آیفون به چشم می‌خورد.

تجهیزات مخابراتی تست شده در آزمایشگاه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شامل گوشی موبایل، سوییچ، روتر، مودم‌های باسیم و بی‌سیم، تجهیزات با برد کوتاه، بی‌سیم‌های دستی و خودرویی، تبلت‌های سیم‌کارت‌خور و تجهیزات GSM و GPS می‌شود.

در جدیدترین بررسی صورت گرفته که نتایج آن روی پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته است، رگولاتوری از اول آبان ماه تاکنون برای ۲۶ قلم کالای مخابراتی جهت ورود به کشور گواهی تاییدیه صادر کرده است. در این زمینه ۳مدل گوشی موبایل آیفون مدل آیفون 7، SE و 6S مربوط به کشور چین تاییدیه دایم دریافت کردند که اعتبار این گواهی تا سال ۹۸ است.

در همین حال ۱۰مدل سوییچ، روتر و مودم‌های باسیم از کشورهای چین و تایوان تاییدیه موقت گرفته‌اند. در این لیست رگولاتوری به دو مدل تجهیزات GPS از کشور چین تایید نمونه داده و یک مدل از این تجهیزات نیز مردود اعلام شده است. براساس بررسی صورت گرفته از سوی رگولاتوری تبلت سیم‌کارت‌خور و تجهیزات GSM از برند TDT مربوط به کشور آلمان، بی‌سیم دستی برند موتورولا از کشور مالزی و چند مدل دستگاه مودم بی‌سیم تاییدیه دایم دریافت کرده‌اند.


ساخت دوچرخه ویژه قطب

نیواطلس| یک محقق ماجراجوی استرالیایی دوچرخه برقی ساخته که با استفاده از آن می‌توان در قطب جنوب به دوچرخه‌سواری پرداخت.

تردد در قطب جنوب و نواحی یخ زده‌یی شبیه آن همواره یک چالش بزرگ بوده است. حالا این محقق برای رفع این مشکل در مسافت‌های کوتاه دست به ابتکارعمل زده و دوچرخه برقی مجهز کرده که نیروی محرکه موتوری به هر دو چرخ آن منتقل می‌شود.

این محقق که پیش‌تر کار روی دوچرخه‌های کوهستان را آغاز کرده و شرکتی در این زمینه نیز راه‌اندازی کرده است حالا یک گام دیگر رو به جلو برداشته و نسل جدیدی از دوچرخه‌ها را طراحی کرده که قابلیت حرکت مطمئن روی سطوح یخ‌زده قطب جنوب را دارد.

در این دوچرخه تایرها مهم‌ترین بخش ساختاری به شمار می‌آیند که به واسطه برخورداری از عاج‌های بلند، عملا احتمال سر خوردن آن به حداقل می‌رسد.

استفاده از فناوری ترمز دیسکی Avid از دیگر نوآوری‌هایی است که در ساخت این دوچرخه به چشم می‌خورد. این محصول جدید فعلا در مرحله تولید اولیه است و پیش‌بینی می‌شود با جمع‌آوری منابع مالی لازم، تولید انبوه آن به زودی آغاز شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر