اختصاص 70‌درصد از ترافیک اینترنت موبایل به ویدیو

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۰۶۸

یواس‌ای‌تودی| پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۰‌درصد از کل ترافیک داده که به صورت بی‌سیم رد و بدل می‌شود مربوط به فایل‌های ویدیویی باشد.

کریس کاکس مدیر امور محصولات فیس‌بوک با حضور در کنفرانس روزنامه‌نگاری WSJD ضمن اعلام این مطلب افزود: بسیاری از فعالیت‌های کاربران گوشی‌ها و تبلت‌ها و دیگر وسایل الکترونیک قابل حمل در قالب ارسال ویدیو انجام خواهد شد که از آن جمله می‌توان به گپ زدن‌های زنده ویدیویی و انتقال از پیام‌رسان‌های متنی به پیام رسان‌های صوتی و ویدیویی اشاره کرد. تعداد افرادی که تا ۵ سال دیگر مشتری خدمات ویدیویی اینترنتی خواهند شد حدود 1.71میلیارد نفر برآورد شده است و از همین‌رو بسیاری از شرکت‌های فناوری ‌درصدد راه‌اندازی خدماتی برای رفع همین نیاز هستند. ارائه خدمات پخش زنده ویدیویی در دستور کار اینستاگرام، فیس‌بوک و غیره قرار گرفته و برنامه‌های جانبی متناسب هم به همین منظور در دسترس قرار خواهد گرفت.

کارشناسان معتقدند طی سال‌های آینده با ارتقای سرعت و پهنای باند دسترسی به اینترنت نه تنها اقبال به ارتباطات ویدیویی بی‌سیم افزایش می‌یابد، بلکه کیفیت تصاویر رد و بدل شده نیز بسیار بهتر خواهد شد و شاید در آینده نه چندان دور کیفیت این تصاویر برای عموم مردم در حد کیفیت تصاویر حرفه‌یی تلویزیونی ارتقا یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر