MVNO‌ها رقیب اپراتورهای موبایل نیستند

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۶۰

مدیرعامل یک شرکت ارتباطی با تاکید بر اینکه قرار نیست، اپراتورهای مجازی رقیب اپراتورهای تلفن همراه شوند، از تلاش شرکت خود برای جذب یک میلیارد دلار سرمایه خارجی خبر داد. صابر فیضی به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های شرکت متبوع خود که به عنوان یک شرکت FCP و MVNO مجوز فعالیت دارد، پرداخت.

مدیرعامل اسبق مخابرات بر لزوم ورود شرکت‌های FCP در بخش سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی تاکید کرد و گفت: اکنون که شبکه مخابراتی درحال به‌روز رسانی است ما پیشنهاد داریم تمام FCP‌ها و مخابرات دراین زمینه وارد عمل شوند. فیضی همچنین اظهار کرد: باید دقت داشت که قرار نیست، اپراتورهای مجازی رقیب و جایگزین اپراتورهای اصلی باشند بلکه قرار است خدماتی خاص در حوزه‌هایی مانند بهداشت و سلامت ارائه کنند اما اکنون گاهی شاهدیم این تصور وجود دارد که یک اپراتور مجازی در تمام بخش‌ها به ارائه خدمات خواهد پرداخت. مدیرعامل فناپ تله‌کام با بیان اینکه برای مجموعه خود درصدد جذب یک میلیارد دلار سرمایه خارجی است، گفت: مذاکره با اپراتور انگلیسی لبارا که پیش از این جریان داشت، تعلیق شده است. فیضی درباره اینکه در حوزه FCP با چه رویکردی ورود خواهند داشت نیز توضیح داد: قطعا در این زمینه ارائه خدمات روی کابل و فیبر خواهیم داشت و نخستین مذاکرات را با مخابرات شروع کرده‌ایم تا بتوانیم خدمات زیرساختی را به صورت یکپارچه درآوریم.

وی در پاسخ به این سوال که تمدید انحصار اپراتور فیبرنوری مانع ادامه فعالیت‌های شما در این بخش نمی‌شود؟ گفت: مجوزی که به ایرانیان نت داده‌اند روی FTTH است و صحبتی هم که از تمدید انحصار آنها بود، موجب نگرانی FCP‌ها شد اما با این حال در بخش FTTC می‌توانیم، ورود کنیم.

وی در زمینه مشارکت با خارجی‌ها برای جذب سرمایه هم گفت: در مرحله جمع‌بندی این موضوع هستیم اما با توجه به اینکه در بخش ارتباطات با مشکلاتی مواجه هستیم و سرمایه‌گذار خارجی نمی‌تواند بیش از ۴۹درصد سهام شرکت‌های داخلی را داشته باشد، پیش‌بینی می‌کنیم ظرف دو سال اول جذب سرمایه بتوانیم یک میلیارد دلار جذب کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر