اخبار

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۷۰۱

سوءاستفاده برخی فروشندگان از طرح رجیستری موبایل

فارس| با اعلام اخبار اجرای رجیستری موبایل در آینده نزدیک، برخی واحدهای صنفی با سوءاستفاده‌ از بی‌اطلاعی مردم هنگام فروش گوشی موبایل هزینه‌ اضافه‌یی بابت رجیستر کردن آن دریافت می‌کنند. طبق اخبار اعلام شده، طرح آزمایشی رجیستری (ثبت مشخصات) موبایل از نیمه مرداد ماه آغاز شده و قرار است طرح رجیستری در ماه‌های آینده به طور کامل اجرا شود. با اجرای این طرح گوشی‌هایی که از مبادی غیرقانونی وارد کشور شوند، فعال نخواهند شد. این اخبار باعث ایجاد حواشی و برخی سوءاستفاده‌ها در بازار شده است. ازجمله اینکه هم‌اکنون برخی فروشندگان گوشی و تجار با سوءاستفاده از فضای ایجاد شده هنگام فروش گوشی از آنها هزینه رجیستر کردن دریافت می‌کنند.

این درحالی است که پیش از این مسوولان بارها تاکید کرده‌اند که طرح رجیستری هزینه اضافه‌یی نسبت به قبل برای خرید یا فعال شدن گوشی ندارد.

لازم به تاکید مجدد است که هم‌اکنون طرح رجیستری در مرحله آزمایشی قرار دارد و اساسا هنوز اجرا نشده و علاوه بر این، پس از اجرای کامل طرح نیز به هزینه‌یی برای رجیستر کردن یا فعال کردن گوشی در شبکه نیاز نیست.


کفشی که به طرح‌های مختلف تبدیل می‌شود

یک شرکت امریکایی کفشی طراحی کرده که می‌توان قسمت روی آن را به مدل‌های مختلف تغییر داد. این کفش که دارای چندین طرح مختلف برای قسمت رویی خود است و به عبارت دیگر می‌توان برای مکان‌های مختلف با توجه به رسمی یا غیررسمی بودن موقعیت طرح آن را تغییر داد. در واقع با خرید یک جفت کفش صاحب چندین جفت کفش می‌شوید.


خانه شناوری که اتاق خواب آن در زیر آب است

یک شرکت آسیایی خانه‌های شناوری را طراحی کرده که اتاق خواب آن در اعماق آب قرار دارد.

به گزارش مهر، این خانه‌های شناور دارای سه طبقه هستند و هیچ نیروی رانشی در آنها به کار نرفته است. شرکت سازنده خانه‌های شناور در «دوبی» است و سازه آنها دارای اتاق نهارخوری، آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق خوابی در اعماق آب است. در قسمت اتاق خواب آن یک حمام وجود دارد که می‌توان استحام را در نمایی بی‌نظیر تجربه کرد.


رایانه«اچ پی» برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی

انگجت| شرکت اچ پی مدل تازه‌یی از رایانه‌های Omen که مخصوص اجرای بازی‌های ویدیویی هستند، روانه بازار کرده است. این رایانه با ظاهری مکعب شکل از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. دو کارت گرافیک، ساختار سه بخشی برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد سخت‌افزارها، چهار ردیف هارد دیسک مجزا و حافظه‌های اس اس دی قدرتمند ازجمله ویژگی‌های این رایانه خاص است. با توجه به سخت‌افزار پیشرفته علاقه‌مندان برای خرید این لپ تاپ باید 1799دلار بپردازند. پردازنده Core i7 چهار گیگاهرتزی، 8 گیگابایت رم، کارت گرافیک‌های Radeon RX 480، 256 گیگابایت حافظه اس اس دی، دو ترابایت هارد دیسک و منبع تغذیه پرتوان 1300 واتی ازجمله توانمندی‌های این رایانه شخصی است.

در صورت استفاده از پردازنده GeForce GTX 1080 و 16گیگابایت رم قیمت این رایانه به 2100دلار افزایش می‌یابد. مدل ارزان‌تر این رایانه در قالب لپ تاپ Omen 17 همراه با پردازنده گرافیکی GTX 1060 یا GTX 1070 با پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی و نمایشگرهای دوگانه خارجی 1600دلار قیمت‌گذاری شده است.


استفاده از بلندگوی هوشمند برای روشن کردن خودرو

کریتیویتی| شرکت هیوندایی امروز اعلام کرد به زودی به رانندگان امکان خواهد داد تا برای کنترل خودروهایشان از راه دور از بلندگوی هوشمند ساخت آمازون موسوم به الکسا استفاده کنند.

مزیت این روش صدور فرامین صوتی از منزل خطاب به آلکسا برای انجام اموری همچون باز کردن قفل ماشین و روشن کردن آن است که باعث می‌شود راننده بتواند با سرعت بالاتری اتومبیل خود را برای حرکت آماده کند. در سال‌های اخیر تعداد فزاینده‌یی از شرکت‌های خودروسازی از گوشی‌های هوشمند برای کنترل خودروهای ساخت خود استفاده کرده‌اند. اما فناوری مورد استفاده هیوندای که با همکاری شرکت آمازون ابداع شده در نوع خود بی‌نظیر است و روش جدیدی برای کنترل خودروها در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. فناوری مذکور روی دو خودرو Genesis G80 و G90 در دسترس است و فروش این خودروها ظرف چند هفته آینده آغاز می‌شود. این فناوری با بلندگوهای اکو، اکو دات و تپ سازگاری دارد. فعلا چهار قابلیت باز و بسته کردن قفل خودرو، روش کردن و تنظیم دما و بوق زدن از این طریق در دسترس است. پیش از این از قابلیت فرامین صوتی بلندگوی آلکسای آمازون برای انجام اموری همچون پخش موسیقی، خرید برخی اقلام، دسترسی به وضعیت آب و هوا و اخبار جدید و تاکسی گرفتن استفاده شده بود. این سیستم فعلا قابلیت اتصال به سیستم‌های هوشمند خانگی را ندارد بنابراین نمی‌توان از آن برای روشن کردن چراغ‌ها یا باز کردن درب گاراژ استفاده کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر