خرید 26میلیارد دلاری مایکروسافت

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۴۵۷

گاردین مایکروسافت که با بازیگران متعددی در دنیای نرم‌افزار و خدمات تحت وب مواجه است و هنوز نتوانسته جایگاه مناسب خود را به دست آورد قصد دارد با پرداخت 26میلیارد دلار برای خرید لینکداین تا حدی شرایط را تغییر دهد.

گوگل و فیس‌بوک با ارائه خدمات محبوب تحت وب صدها میلیون کاربر را جذب خود کرده‌اند و حالا مایکروسافت در تلاش است با خرید شبکه اجتماعی لینکداین با این دو غول عرصه فناوری رقابت کند.

بسیاری از صاحبان مشاغل از این شبکه اجتماعی برای شناسایی همکاران خود استفاده می‌کنند و میلیون‌ها عضو لینکداین هم از این طریق در جست‌وجوی فرصت کاری هستند. مایکروسافت قصد دارد 26.2میلیارد دلار برای مالکیت لینکداین بپردازد. به نظر می‌رسد با خرید لینکداین امکانات آن در نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری مایکروسافت ادغام خواهد شد.

ساتیا نادلا از زمان برعهده گرفتن مدیریت شرکت مایکروسافت تلاش‌هایی برای بازطراحی این شرکت انجام داده تا چهره آن را از یک شرکت صرفا فروشنده ویندوز به مجموعه‌یی ارائه‌دهنده خدمات جذاب تحت وب و تولیدکننده سخت‌افزارهایی همچون گوشی و تبلت تغییر دهد. خرید لینکداین بطور تمام نقد انجام می‌شود و مایکروسافت به ازای هر سهم آن 196 دلار خواهد پرداخت. لینکداین ظاهر مستقل و فرهنگ کاری خاص خود را حفظ خواهد کرد و جف وینر مدیر آن باقی خواهد ماند. این خرید تا به حال بیشترین مبلغی بوده که یک شرکت فناوری برای مالکیت شرکت دیگری پرداخته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر