اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۲۲۷

کنترل پهپاد با گوشی هوشمند

یک شرکت چینی هواپیماهای بدون سرنشینی را تولید کرده که می‌توان به راحتی با گوشی هوشمند آن را کنترل کرد.

شرکت Xiaomi هواپیمای بدون سرنشینی را با نام Mi تولید کرده که با متصل شدن به گوشی هوشمند می‌توان آن را به راحتی هدایت کرد. این پهپاد دارای ۴ پروانه است و در قسمت پایین آن یک دوربین 4k قرار گرفته که قادر به تصویربرداری به صورت ۳۶۰ درجه است.

پهپاد Mi دارای یک دسته کنترل است که می‌توان گوشی هوشمند را روی آن قرار داد و با متصل شدن به‌گیرنده پهپاد، عمل بلند شدن، فرود آمدن و کنترل آن را در حالی که کاربر در فاصله ۲ کیلومتری Mi باشد، انجام داد. پهپاد شرکت Xiaomi می‌تواند ۲۷ دقیقه به پرواز در آید پهپاد Mi قرار است مراحل آزمایش خود را در ماه آینده به اتمام رساند و در نیمه دوم سال جاری میلادی به بازارهای جهانی با قیمت ۴۶۰ دلار عرضه شود.


وسیله‌ای هوشمند برای جلوگیری از ایست قلبی

نیچر - محققان امریکایی قطعه هوشمندی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند ضربان قلب را کنترل کند.

مـحقــــقان دانشگاه

«سن دیه گو» امریکا موفق به ساخت قطعه‌یی انعطاف‌پذیر و پوشیدنی شده‌اند که قادر به بررسی سیگنال‌های الکتریکی و بیوشیمی بدن است.

این قطعه هوشمند می‌تواند ضربان قلب و سطح لاکتات را کنترل کند. در این قطعه، حسگرهای انعطاف‌پذیری وجود دارند که به مادربرد کوچکی متصل می‌شوند ضمن اینکه در آن تراشه بلوتوث نیز وجود دارد که می‌توان اطلاعات را به صفحه گوشی هوشمند یا کامپیوتر ارسال کرد. در این قطعه سه الکترود وجود دارد که یکی از آنها لاکتات را شناسایی می‌کند و دو الکترود هم سیگنال‌های قلبی را ضبط می‌کنند. در واقع با نصب این قطعه روی بدن می‌توان میزان فعالیت بدنی افراد را به همراه ضربان قلب کنترل کرد تا از مرگ ناشی بر اثر عارضه قلبی در افراد جلوگیری کرد.


هواپیمای خورشیدی به فرودگاه پنسیلوانیا رسید

تایمز- هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 سیزدهمین بخش از سفر خود به دور دنیا را نیز با موفقیت به پایان رساند. این هواپیمای خورشیدی که این روزها سر و صدای زیادی در رسانه‌های خبری جهان به راه انداخته در ادامه سفر ماجراجویانه خود به دور زمین وارد فرودگاه بین‌المللی LeHigh Valley پنسیلوانیا شد. در این بخش از سفر برنارد پیکارد هدایت هواپیما را بر عهده داشت که با برخاستن از فرودگاه بین‌المللی دیتون در اوهایو آغاز و پس از ۱۷ ساعت در پنسیلوانیا به اتمام رسید. این بخش از سفر درحالی انجام شد که به دلیل بروز حادثه‌یی در آشیانه نگهداری هواپیما، نگرانی‌هایی درباره سلامت هواپیما در حین پرواز به سوی پنسیلوانیا وجود داشت اما متخصصان شرکت Solar Impulse پس از انجام بررسی‌های دقیق به این نتیجه رسیدند که ادامه پرواز این هواپیمای خورشیدی منعی ندارد. سیزدهمین بخش از سفر هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 به دور زمین پس از طی مسافت ۱۰۳۲ کیلومتر و درحالی که فرود آن ۱۰ دقیقه زودتر از محاسبات قبلی صورت گرفت بدون هیچ‌گونه مشکلی به پایان رسید. این سفر هیجان‌انگیز از مارس سال ۲۰۱۵ از ابوظبی امارات آغاز شد و قرار است در همین نقطه نیز به پایان برسد. پرواز مداوم ۶۲ساعته بر فراز اقیانوس آرام و همچنین زمین‌گیر شدن آن برای چندین ماه به دلیل آسیب‌های وارد شده به باتری‌ها از مهم‌ترین اتفاقات این برنامه مهیج به شمار می‌آید. درصورتی‌که اوضاع جوی مساعد باشد هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 در ادامه سفر به دور دنیا به سوی فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی نیویورک به پرواز در می‌آید تا پس از آن بخش مهمی از سفرش را دنبال کند یعنی پرواز بر فراز اقیانوس اطلس و رسیدن به اروپا یا آفریقا.


تغییر سیستم‌عامل ساعت‌های گوگل

تایزن یک سیستم‌عامل آزاد و متن‌باز برای تلفن همراه است که بر اساس سیستم‌عامل لینوکس نوشته شده، این محصول توسط بنیاد لینوکس پشتیبانی می‌شود و توسط انجمن تایزن ارائه شده‌ است.

در کنفرانس سالانه گوگل در دو سال گذشته بود که سامسونگ گوشی هوشمند خود را معرفی کرد که با سیستم‌عامل اندروید «وِر» (Android Wear OS) راه‌اندازی شده بود و پس از دو سال این همکاری خاتمه یافته است. مدیران سامسونگ به وب‌سایت فست‌کمپانی اعلام کردند که دیگر برنامه‌یی برای توسعه دستگاه‌ها با سیستم‌عامل اندروید «وِر» ندارد. این مدیران همچنین گفتند که از این پس سیستم‌عامل تایزن (Tizen OS) سامسونگ در تقریبا تمامی ابزارهای پوشیدنی این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد که نسبت به اندروید «وِر»، عملکرد بهتری در باتری دارد. به گفته مدیران سامسونگ، تایزن همچنین تبدیل به سیستم‌عامل استاندارد این شرکت برای محصولات سامسونگ، از تلویزیون تا یخچال‌ شده است. با این وجود، سامسونگ در بیانیه‌یی به این گزارش فست‌کمپانی پاسخ داد: سامسونگ درباره اندروید «وِر» هیچ اعلامیه‌یی نداده و تعهد ما نسبت به هیچ‌ یک از پلتفرم‌هایمان تغییر نکرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر