اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۵۲

تولید سرنگ جادویی برای قطع خونریزی

محققان موفق به تولید سرنگ جادویی برای انسداد محل خونریزی افراد در میدان جنگ شدند. با تزریق سرنگ XStat می‌توان خونریزی را ظرف مدت ۲۰ثانیه متوقف کرد. هدف اصلی از تولید XStat به‌کارگیری آن در میدان نبرد است. با تزریق این سرنگ می‌توان محل خونریزی که مورد اثابت گلوله قرار گرفته را مسدود کرد. ساختار سرنگ XStat به گونه‌یی است که محل زخم را با اسفنج‌های کوچک سلولزی پر می‌کند.

این اسفنج‌ها توسط پالپ‌های چوب ساخته شده‌اند که دارای روکش «کیتوسان» هستند.

سرنگ تولید شده نه تنها موجب غیرفعال کردن باکتری‌ها می‌شود بلکه انسداد سریع خون در عروق را هم ایجاد می‌کند. با به‌کارگیری XStat می‌توان از مرگ افراد بی‌شماری در صحنه نبرد جلوگیری کرد. به گفته سازندگان این سرنگ جادویی از آن می‌توان در انسداد خونریزی‌های مصدومان خیابانی نیز استفاده کرد.


«مک‌بوک پرو» جدید اپل

با نمایشگر لمسی

ویژگی‌های جدید نسل جدید مک‌بوک پرو (MacBook Pro) شرکت اپل به‌شدت مورد نظر کارشناسان صنعت رایانه قرار گرفته است.

محصول جدید اپل مجهز به نمایشگر OLED لمسی است. اما این تنها ویژگی مهم آن به حساب نمی‌آید. این اولترابوک جدید در مقایسه با نسخه قبلی ضخامت کمتری دارد. همچنین فاصله میان صفحه کلید تا نمایشگر بسیار ناچیز است و در واقع می‌توان گفت نمایشگر OLED آن دقیقا بالای صفحه کلید قرار گرفته است.

فناوری تاچ سه بعدی اپل روی مک‌بوک پرو جدید می‌تواند انقلابی بزرگ روی محصولات لپ‌تاپ قلمداد شود چراکه چند سالی است اپل تغییرات زیادی روی مک‌بوک پرو اعمال نکرده است. استفاده از ماده‌یی جدید در قسمت لولای نگهدارنده در این محصول جدید موجب شده تا وزن کمتر و ساختار نازک‌تری داشته باشد. همچنین مک‌بوک پرو جدید اپل مجهز به درگاه USB نوع C و Thunderbolt ۳ است.

قرار است این محصول جدید در دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی در اواخر سال جاری میلادی وارد بازارهای جهانی شود. همچنین از این شرکت خبر می‌رسد که احتمالا از فناوری Touch ID در سری‌های بعدی لپ‌تاپ‌هایش استفاده خواهد کرد. هنوز جزییات بیشتری درباره این محصول جدید ارائه نشده است.


درگیری حقوقی غول‌های فناوری کره و چین

رویترز-شرکت چینی هوآوی روز گذشته از تعقیب قضایی سامسونگ به علت نقض چند حق ثبت اختراع خود در گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت کره‌یی خبر داد.

این نخستین بار است که هوآوی دعوایی حقوقی را علیه برترین و بزرگ‌ترین شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان مطرح می‌کند.

هواوی دادخواست خود را تقدیم دادگاه‌هایی در امریکا و چین کرده و خواستار دریافت غرامت از سامسونگ به علت استفاده بدون مجوز از فناوری ارتباطی سلولی نسل چهارم، سیستم‌های عامل و نرم افزار رابط کاربری خود شده است. سامسونگ ضمن رد ادعاهای هوآوی از انجام اقدامات مناسب برای دفاع از منافع تجاری سامسونگ خبر داده است.

چندی قبل طرح دعوی مشابهی از سوی شرکت اریکسون بر ضد شرکت چینی شیوآمی منجر به توقف مقطعی فروش گوشی‌های ساخت این شرکت در هند شد. البته دامنه دارترین درگیری‌های حقوقی از این دست مربوط به شکایات متعدد اپل از سامسونگ به علت تقلید از طراحی آیفون از سال 2011 به این سوست.


این کفش راه درست را نشان می‌دهد

محققین انگلیسی کفش هوشمندی را طراحی کرده‌اند که قادر به راهنمایی کاربر خود برای پیدا کردن مسیر است.

یک شرکت انگلیسی کفش‌های هوشمندی را تولید کرده که می‌تواند با به ارتعاش در آمدن به کاربر خود نشان دهد که آیا در مسیر صحیح درحال حرکت کردن است یا راه را به اشتباه می‌پیماید.

این کفش هوشمند بوسیله بلوتوث به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود و با داشتن حسگر در کف کفش به کاربر خود مسیر درست را با به لرزه در آمدن نشان می‌دهد. در واقع گردشگر می‌تواند مسیر را روی Google Maps API در گوشی همراه نشان دهد و آن را به وسیله بلوتوث کفش به تلفن هوشمند متصل کند.

این کفش جالب با دادن سیگنال به گوشی کاربر خود در زمان رسیدن گردشگر به مسیر مورد نظر یا ارتعاش تعریف شده در کفش نشان می‌دهد که گردشگر به مقصد مورد نظر وارد شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر