گشت و گذار در مریخ ۲۰۲۰ روی زمین

۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۵۰

اگر می‌خواهید سری به مریخ بزنید نیازی به یک سفر چند ماهه و پرخطر نیست. فقط کافی است راهی آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا در پاسادنا شوید جایی که حتی خودرو آینده مریخ را هم خواهید دید.

همکاری آژانس فضانوردی امریکا (ناسا) و مایکروسافت این امکان را پدید آورده که دانشمندان این آژانس فضانوردی از هم‌اکنون بتوانند خود را در محیط ناشناخته و مرموز مریخ تجسم کنند.

آنها در قالب پروژه‌یی موسوم به ProtoSpace و درحالی که از محصول خلاقانه مایکروسافت یعنی HoloLens استفاده می‌کنند به‌طور مجازی به گوشه و کنار مریخ می‌روند.

اما نکته جالب این سفر این است که حتی می‌توان خودرو آینده‌یی که برای مریخ نوردی ساخته می‌شود را نیز از هم‌اکنون مشاهده کرد.

به تازگی این امکان برای گروهی از علاقه‌مندان و خبرنگاران فراهم شده که سری به این تاسیسات و پروژه ProtoSpace بزنند. آنها توانستند مریخ نورد بعدی ناسا را که برای پرتاب در سال ۲۰۲۰ طراحی شده به‌طور کامل مشاهده کرده و حتی وارد بخش‌های داخلی آن هم شوند!استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی مایکروسافت حالا دیگر تنها جنبه هیجانی و سرگرمی ندارد، زیرا دانشمندان و مهندسان ناسا به این ابزار جدید به عنوان فناوری کاربردی جهت تشخیص نواقص فنی مریخ نورد آتی این آژانس فضانوردی نگاه می‌کنند. به باور آنها، چنین فناوری کاربردی می‌تواند نقش بسزایی در انجام هرچه بهتر و دقیق‌تر ماموریت‌های آتی به سوی مریخ داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر