آمادگی اپراتور سوم برای همکاری با اپراتورهای مجازی

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۳۳

مدیرعامل اپراتور سوم از آمادگی این اپراتور برای مذاکره با اپراتورهای مجازی خبر داد.

مجید صدری گفت: در حال حاضر اپراتور سوم در ارتباط با بحث فعالیت اپراتورهای مجازی (MVNO) با هفت شرکتی که مجوز دریافت کرده‌اند، وارد مذاکره شده است و در این خصوص با سه اپراتور نیز به توافق نهایی رسیده‌ایم که ظرف روزهای آینده این موضوع اعلام رسمی خواهد شد. وی در عین حال از آمادگی رایتل برای مذاکره با سایر شرکت‌های دارای مجوز فعال در این زمینه نیز خبر داد. وی به سهم بازار اپراتور سوم در حوزه دیتا و اینترنت موبایل اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته به مشترکان ما رشد قابل توجهی داشته و اکنون ما می‌توانیم سهمی بین 15 تا 20درصد بازار را در اختیار داشته باشیم.

صدری با تاکید بر حمایت خود از تعیین کف قیمت برای اینترنت موبایل، این اقدام را به نفع تمام فعالان عرصه اینترنت کشور دانست چراکه در حال حاضر از منظر قیمت پهن باند موبایل، ایران سومین کشور ارزان دنیاست. وی در خصوص ارائه خدمات رومینگ توسط اپراتورهای مختلف تلفن همراه عنوان شده بود، اظهار کرد: در حوزه رومینگ لازم است هر اپراتور تمام خدماتی که به مشترکان خود ارائه می‌کند را در اختیار مشترک میهمان نیز بگذارد، اما زمانی که این طرح اجرا شد اپراتورهای دیگر به مشترکان ما تنها اینترنت 2G می‌دهند که این موضوع باعث نارضایتی مشترکان می‌شود.

صدری ادامه داد: در بحث رومینگ نه تنها هزینه دیتا مطابق تعرفه بسته حساب نمی‌شود، بلکه با این شیوه کاربران از دسترسی به سرعت مطلوب هم باز می‌مانند و به همین دلیل از رگولاتور خواسته‌ایم که در این زمینه ترتیبی اتخاذ کند که رومینگ دیتا به شکل اینترنت 3G باشد. صدری در خصوص از سرگیری تماس‌های تصویری مطرح شده بود، اظهار کرد: طبق آنچه شورای عالی فضای مجازی از ما خواسته ما ارائه‌ این سرویس را مسدود کرده‌ایم و هرگاه از سوی این شورا اعلام شود ما ارائه این سرویس را از سر خواهیم گرفت، اما پیش از این نیز بارها اعلام کرده‌ایم که ارتباط تصویری تنها یک درصد از طرح تجاری ماست و اکنون آنچه برای ما اهمیت بسیار دارد، موضوع ارزش افزوده و سرویس‌های ارزش افزوده به شمار می‌رود. وی ادامه داد: حتی اگر امروز هم به ما مجوز ارائه تماس‌های تصویری را بدهند ما در این حوزه نمی‌توانیم ورود کنیم، چرا که با روی کار آمدن OTTها دیگر تماس تصویری معنای چندانی ندارد، چرا که در گام اول برخی گوشی‌ها مانند آیفون اصلا امکان برقراری تماس تصویری نداشته و خود برنامه‌یی خاص در این زمینه دارد. در مورد سایر گوشی‌ها نیز با توجه به اینکه امکان استفاده از تماس تصویری رایگان OTTها وجود دارد منطقی به نظر نمی‌رسد مشترک برای برقراری یک دقیقه تماس تصویری 160 تومان به اپراتور بپردازد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر