اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۷۵

دوربین‌های امنیتی هوشمند برای محافظت

پی‌سی‌ورلد-خانه‌های هوشمند با استفاده از نسل جدیدی از دوربین‌های امنیتی هوشمندتر از قبل می‌شوند.

محققان یک شرکت فرانسوی از دوربینی رونمایی کرده‌اند که تنها به افرادی که اطلاعات آنها قبلا وارد سیستم شده به عنوان فرد مجاز برای ورود به خانه نگاه می‌کند. در واقع این دوربین جدید از فناوری تشخیص هوشمندانه صورت برای شناسایی اعضای خانواده و دوستان استفاده کرده و به صاحبان خانه درخصوص ورود افراد ناشناس هشدار می‌دهد.

بر این اساس صاحبان خانه می‌توانند چهره و مشخصات تا ۱۶ نفر را وارد سیستم هوشمند این دوربین کنند بدین‌ترتیب تنها افراد مجاز می‌توانند وارد خانه شوند.

از آن گذشته به لطف اپلیکیشنی که روی تلفن همراه صاحبان خانه نصب می‌شود این امکان فراهم شده آنها حتی در زمانی که در خارج از خانه هستند از آنچه که در خانه روی می‌دهد، مطلع باشند.

شرکتی که این فناوری را ارائه کرده، مدعی شده که دوربین جدیدش در مقایسه با حسگرهای حرکتی کاربرد به مراتب بیشتری دارد.

به عقیده محققان این شرکت حسگرهای فعلی قابلیت تشخیص دادن افراد بزرگسال از کودکان را ندارد اما حالا و با استفاده از این فناوری جدید می‌توان به راحتی تمامی افراد حاضر در خانه را شناسایی کرد.

این دوربین جدید به LEDهای مادون قرمز برای دید در شب نیز مجهز بوده و از محدوده دید نسبتا وسیع ۱۳۰درجه‌یی بهره می‌برد.


ابزار خارق‌العاده برای عکاسی از محیط بازی‌های ویدیویی

یونیورسیتی هرالد- شرکت ان ویدیا نخستین ابزار عکاسی 360درجه از محیط بازی‌های ویدئویی به نام Ansel ‌را عرضه کرده تا محدودیت‌های قبلی در این زمینه برطرف شود.

تا پیش از این عکاسی از محیط بازی‌های ویدئویی با دشواری و با ابزار محدود و دارای کیفیت پایین صورت می‌گرفت. اما این ابزار قادر به متوقف کردن زمان بازی و عکاسی، شخصی‌سازی زاویه عکاسی از محیط بازی و تنظیم کیفیت تصویر با استفاده از فیلترهای مختلف پردازشگر است.

دقت و کیفیت بالای تصاویر تهیه شده با Ansel قابل مقایسه با دیگر ابزار بی‌کیفیت نیست و بدین شیوه حتی می‌توان تصاویر EXR را با طیف رنگی کامل تهیه کرد و آنها را از طریق گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و هدست‌های واقعیت مجازی به اشتراک گذاشت.

دوربین‌های سه بعدی Ansel تصویربرداری از جزیی‌ترین تحرکات در بازی‌های ویدئویی را ممکن می‌کنند هنوز زمان عرضه عمومی این ابزار و هزینه استفاده از آن مشخص نشده است.


آیفون ۷ فاقد اسمارت کانکتر خواهد بود

مک رومورز- درحالی که قبلا اعلام شده بوده گوشی آیفون 7 و 7 پلاس مجهز به قابلیت اسمارت کانکتر خواهند بود اما گزارش‌های جدید خبری نشان می‌دهد که اپل تصمیمی برای کاربرد آن ندارد.

Smart Connector پورت جدیدی برای انتقال اطلاعات و برق باتری بین گوشی و لوازم جانبی مختلف است و نخستین بار در تبلت ای پد پروی اپل معرفی شد. در گمانه‌زنی‌های قبلی مشخص نبود که هدف از افزودن Smart Connector به آیفون چیست و پیش‌بینی می‌شد که قابلیت یاد شده به قاب‌های باتری اضافه شود یا برای شارژ بی‌سیم مورد استفاده قرار بگیرد.

نخستین بار انتشار برخی تصاویر در یک وب سایت چینی از آیفون 7 پلاس گمانه‌زنی در مورد احتمال عرضه این گوشی با قابلیت Smart Connector را تقویت کرد. با انتشار تصاویر جدید به نظر می‌رسد آنچه که در این سایت منتشر شده، تصاویری بازسازی شده از آیفون 7 و نه تصاویری واقعی باشد. در مورد طراحی نهایی آیفون 7 هنوز اطلاعات دقیقی وجود ندارد و شایعات موجود از احتمال ضدآب بودن، حذف جک‌های سنتی هدفون، تغییر ضخامت، استریو شدن بلندگوها، تغییر در دوربین و... حکایت می‌کند.


بازگشت اژدهای اسپیس‌‌ایکس به زمین

فلوریدا تودی- کپسول بدون سرنشین «دراگون» (اژدها) شرکت اسپیس‌ایکس قرار است روز چهارشنبه (22 اردیبهشت) از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شده و به زمین بازگردد.

بازوی روباتیک 18متری ایستگاه فضایی قرار است دراگون و محموله 1678 آن را صبح روز چهارشنبه به وقت گرینویچ از این آزمایشگاه مداری جدا کرده و سفر تقریبا 6 ساعته آن را برای سقوط با چتر نجات در اقیانوس آرام آغاز کند.

دراگون به دلیل پرتاب ناکام در تابستان سال گذشته، نخستین فضاپیمایی خواهد بود که تجربیات علمی و سخت‌افزار را طی یک سال گذشته از ایستگاه فضایی به زمین منتقل می‌کند. هیچ فضاپیمای دیگری نمی‌تواند مقادیر زیاد محموله را به زمین برگرداند.

در میان محموله پر ارزش کپسول دراگون، نمونه‌های زیستی جمع‌آوری شده در ماموریت یک ساله اسکات کلی، فضانورد ناسا قرار دارند. این ماموریت در ماه مارس به پایان رسیده بود.

دراگون دقیقا یک ماه بعد از ورود به ایستگاه در روز 10 آوریل (22فروردین) به زمین باز خواهد گشت. اگر شرایط برای فرود این فضاپیما در دریا برای روز چهارشنبه مناسب نباشد، ممکن است این برنامه برای چند روز به تعویق بیفتد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر