نظارت بر مدل‌های اندام انسانی با عینک گوگل

۱۳۹۴/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۱۹۲

محققان با بهره‌گیری از عینک هوشمند گوگل توانسته‌اند راهی برای نظارت مستمر بر آزمایش‌های اندام روی تراشه بدون نیاز به وجود فیزیکی ناظر شناسایی کنند.

اندام روی تراشه یک تراشه کشت سلولی میکروسیال سه‌بعدی چند کاناله است که فعالیت‌ها، مکانیک و واکنش فیزیولوژیکی کل اندام و سیستم‌های اندام را شبیه‌سازی می‌کند.

این فناوری به دانشمندان در آزمایش روی مدل‌های کوچک از اندام انسان کمک کرده اما به نظارت تقریبا دایمی نیاز دارد. براساس تحقیق جدید که در مجله Scientific Reports منتشر شده، دانشمندان نرم‌افزار و سخت‌افزاری تولید کرده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد این آزمایش‌ها را بدون حضور دایمی انجام داده و این وظیفه را به عینک فناوری پیشرفته گوگل واگذار کنند.

آنها با کمک عینک توانستند از راه دور نمونه‌های کبد و قلب را بر روی تراشه کنترل کرده و ترکیبات دارویی با استفاده از دریچه‌هایی به آنها وارد کردند. به گفته محققان، این نرم‌افزار شاید به‌طور خاص برای پزشکان و محققانی مفید باشد که آزمایش‌های خطرناک مانند آزمایش‌هایی روی باکتری‌های بسیار عفونی یا مواد رادیواکتیو انجام می‌دهند و آنها را در فاصله ایمن از محل آزمایش نگهدارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر