تجهیز 90درصد خودروها به اینترنت

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۰۱۳

در حال حاضر در سطح دنیا 20میلیارد دستگاه متصل به اینترنت وجود دارد که می‌توان گفت این رقم هفت برابر جمعیت کره زمین است.

طبق اطلاعات ارائه شده خدمات دستگاه به دستگاه و اینترنت اشیا در حال حاضر بیش از 20میلیارد دستگاه در سراسر دنیا به اینترنت متصل است که بخش غالب آن را رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند تشکیل می‌دهند. با این وجود برای اتصالات شکل‌های مختلفی در نظر گرفته شده و آنچه از آن تحت عنوان اینترنت اشیاء یاد می‌شود، شرایطی ایجاد می‌کند که در بحث‌های مختلف مانند مراکز تجهیزات درمانی، لوازم خانگی، لوازم امنیتی و سایر بخش‌ها از این فناوری بهره گرفت که در این زمینه ایران نیز می‌تواند به ویژه در خصوص صنعت نفت به این تکنولوژی مجهز شود. طبق آمارهای ارائه شده تا سال 2008 میلادی تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت از جمعیت کل جهان بیشتر بوده و حال پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 تعداد دستگاه‌های هوشمند به بالغ بر 50میلیارد دستگاه برسد.

همچنین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در این میان فروش محصولات هوشمند از فروش بازار تبلت، کامپیوتر و گوشی موبایل پیشی خواهد گرفت. همچنین ارزیابی‌های صورت گرفته حکایت از آن دارد که در شرایطی که تا سال 2012 تنها 10درصد خودروها مجهز به اینترنت بوده‌اند این رقم تا سال 2020 به 90درصد خودروها افزایش پیدا می‌کند.

بر این اساس پیش‌بینی شده است که تا سال 2020 درآمدهای مربوط به خدمات ماشین به ماشین و اینترنت اشیاء در بخش ابزار به 36میلیارد دلار، در بخش لوازم الکترونیک به 445میلیارد دلار، سلامت 69میلیارد دلار و اتومبیل به 202میلیارد دلار برسد.

محمد فرجود، مدیرکل راهکارهای سازمانی اپراتور دوم ز در این همایش به ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه‌های اپراتور دوم در این زمینه پرداخت و گفت: در حال حاضر شرکت ین اژراتور تلاش دارد به ارائه خدمات مناسب به بخش خصوصی و دولتی اقدام کند. وی گفت: شاید بیشترین تاثیر این بخش بر روی صنعت باشد، چرا که موج جدید ایجاد شده تنها یک موج فناورانه نیست و کسب‌وکارها را هم دربرمی‌گیرد و اگر صنایع و کسب‌وکارها خود را برای مواجهه با آن آماده نکرده باشند ممکن است تمام سرمایه آنها از دست برود.

وی متذکر شد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته طی چند سال آینده اینترنت اشیا (IOT) حدود 36درصد روی صنایع تاثیر خواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر