تازه‌خبر

۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۵۷۸

شایعات تازه در مورد نسل دوم ساعت هوشمند اپل

نتورک ورلد-در حالی که تنها هفت ماه از عرضه ساعت هوشمند اپل به بازار گذشته و استقبال از این محصول هم چندان چشمگیر نبوده، گفته می‌شود این شرکت به دنبال ساخت نسل جدید ساعت خود است.

ساعت یاد شده که احتمالا Apple Watch 2 نام خواهد گرفت، از امکاناتی مانند دوربین ویدیویی برخوردار خواهد بود که به کاربران امکان می‌دهد تصویر تماس گیرندگان با خود را بر روی گوشی مشاهده کنند.

شایعه دیگری که در مورد امکانات این ساعت به گوش می‌رسد عرضه آن در مدل‌ها و اشکال متنوع است. البته ابعاد این ساعت و طراحی کلی آن عوض نخواهد شد، اما شاید ضخامتش اندکی بیشتر شود. یکی دیگر از برنامه‌های اپل برای ساعت خود افزایش عمر باتری خواهد بود.

منابع نزدیک به اپل مدعی هستند که نسل جدید ساعت‌های این شرکت پاییز سال آینده عرضه می‌شوند. برخی کارشناسان هم می‌گویند این ساعت‌ها در اواخر شهریور ماه سال آینده و همزمان با به بازار آمدن گوشی‌های آیفون 7 در دسترس قرار می‌گیرند.

اگر این اطلاعات درست باشند میان زمان عرضه نسل اول و نسل دوم ساعت‌های اپل 18 ماه فاصله خواهد افتاد و این زمان برای طراحی یک ساعت کاملا متفاوت کافی خواهد بود.


شناسایی ماهی‌هایی

که نامرئی می‌شوند

محققان موفق به کشف گونه‌های نادری از ماهی‌ها شده‌اند که ساختار میکروسکوپی پوستشان به آنها کمک می‌کند تا از دید شکارچیان مخفی بمانند.

گونه‌های بسیار متنوعی از ماهی‌ها در آب‌های سراسر جهان زندگی می‌کنند اما اندک شماری از آنها از قابلیت‌های خاص برخوردارند، قابلیت‌هایی که به آنها اجاز دهد تا دیده نشوند یا حداقل به سختی رویت شوند.

اکنون گروهی از محققان دانشگاه تگزاس موفق به شناسایی گونه‌هایی از ماهی‌ها شده‌اند که ساختار سلو‌ل‌های پوستی آنها به طرز شگفت‌انگیزی موجب می‌شود تا شکارچیان نتوانند آنها را دیده و شکار کنند. ساختار میکروسکوپی پوست این ماهی‌ها نور پلاریزه شده را منتشر کرده و بدین‌ترتیب جزئی از محیط اطراف به نظر می‌رسند.

محققان دانشگاه تگزاس دریافته‌اند این ماهی‌ها با برخورداری از چنین قابلیتی خود را نامرئی نشان داده و به راحتی از شکار شدن توسط شکارچیان زیرآبی نجات پیدا می‌کنند.

این محققان طی ۵ سال گذشته در حال بررسی این نکته بوده‌اند که ماهی‌ها چگونه می‌توانند پوست خود را با نور پلاریزه شدن زیر آب تطبیق داده و به نوعی خود را تنظیم کنند.

در این بررسی ۵ گونه از ماهی‌هایی که چنین قابلیتی دارند مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده که برخی از آنها در مواقعی که به شکل نامرئی در می‌آیند عملکرد بهتری در حرکت و پیدا کردن غذا دارند.


هدستی که صدا را HD می‌کند

«جبرا» به‌تازگی هدستی را روانه بازار کرده است که به کاربران این اجازه را می‌دهد که صدا را به صورت HD دریافت کنند. گفته می‌شود این هدست با وزن 5. 5 گرمی سبک‌ترین هدستی که تاکنون ساخته و عرضه شده است. جبرا اکلیپس به‌همراه خود دارای یک پاوربانک نیز است که آن را شارژ و امکان10ساعت مکالمه مداوم را برای کاربر تضمین می‌کند.

هندزفری جبرا اکلیپس با بلندگوهایی در حد استاندارد بلندگوهای پخش موسیقی طراحی و با راحتی پوشش آسان و بسیار راحت عمق و وضوح صدا را بطور شفاف انتقال می‌دهد. فناوری صدای HD در جبرا اکلیپس تجربه متفاوتی از کیفیت و شفافیت مکالمه را بگونه‌یی در اختیار کاربر قرار می‌هد که حس مکالمه رو در رو را برای کاربر فراهم می‌سازد. با استفاده از فناوری نوین حذف نویز به‌کار رفته در میکروفون‌های اکلیپس جبرا در محیط‌های شلوغ مثل پیاده روهای پر ازدحام، فرودگاه یا حین رانندگی مخاطب تنها صدای شما را خواهد شنید. جبرا اکلیپس فاقد هرگونه کلید و سوئیچ است و در هنگامی که می‌خواهید مکالمه کنید کافی است دو بار روی هدست بفشارید و با نرم افزار JABRA Assist قادر خواهید بود تنظیمات و کاربردهای متنوع‌تری از هدست خود را شخصی‌سازی و تجربه کنید.


عرضه آیفون 7 ضدآب و پلاس با 3 گیگابایت رم

بنابر گزارش‌های جدید منتشر شده توسط محققان در TrendForce، اپل برای نخستین بار گوشی آیفون خود را همزمان با معرفی آیفون 7 ضد آب خواهد کرد. به علاوه شاهد بهبودهایی در نسخه پلاس آیفون 7 نیز در مقایسه با نسل قبل خواهیم بود. در سال‌های گذشته با معرفی سری اکسپریا سونی دیدیم که امکان معرفی گوشی ضدآب با طراحی زیبا وجود دارد. اپل در آیفون ۷ نیز می‌تواند این کار را انجام دهد و حتی اگر تغییر زیادی در طراحی ایجاد نکند، ویژگی جذاب جدیدی در گوشی نسل آینده خود قرار دهد. در گزارش جدید منتشر شده علاوه بر مطرح کردن امکان ضدآب شدن آیفون جدید، امکان استفاده از سه گیگابایت رم در آیفون ۷ پلاس نیز مطرح شده است. هر چند در حال حاضر تمامی موارد مطرح شده در حد شایعه هستند و اپل به تازگی آیفون ۶ اس را معرفی کرده است و به احتمال زیاد می‌بایست چند ماه دیگر برای حصول اطمینان منتظر بمانیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر