اخبار

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۱۱

شکلک‌های تازه برای سیستم‌ عامل اندروید

دریافت شکلک‌های تازه در جدیدترین به‌روزرسانی منتشرشده برای آی‌او‌اس باعث شده تا کاربران سیستم‌عامل محبوب اندروید از گوگل تقاضا کنند تا شکلک‌های تازه‌یی را به این سیستم‌عامل بیفزاید. اما به ‌نظر می‌رسد که کاربران سیستم‌عامل اندروید برای مدت‌ طولانی نباید منتظر اضافه ‌شدن شکلک‌های تازه بمانند چراکه به‌ تازگی، هیروشی لاک‌هایمر در توییتر خود تایید کرده که گوگل به زودی این آرزوی کاربران را عملی خواهد کرد.

هیروشی لاک‌هایمر، رهبر ارشد واحد اندروید در توئیتر خود گفت: «من احساس می‌کنم همه شما، شکلک‌های تازه‌ می‌خواهید؟» وی از کاربران به ‌خاطر بازخوردهای آنها قدردانی کرد سپس گفت: «ما روی آن کار می‌کنیم.» آنچه مسلم است، مشخص ‌نبودن زمان‌ عرضه شکلک‌های تازه در سیستم‌عامل اندروید بوده و حتی نمی‌دانیم چه شکلک‌هایی قرار است در به‌روزرسانی‌های منتشرشده بعدی گنجانده شود. تمام چیزی که فعلا قطعی خواهد بود، این است که تیم سیستم‌عامل اندروید روی شکلک‌های تازه کار می‌کنند و نظرات کاربران برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.


جریمه 5 میلیون دلاری در انتظار اپل

اپل اینسایدر اپل با شکایتی از سوی برخی کاربران مواجه شده که معتقدند این شرکت به علت عدم هشدار در مورد هزینه‌های ناشی از قابلیت Wi-Fi Assist در iOS 9 باید جریمه شود.

فعال کردن این قابلیت باعث می‌شود تا هزینه ناشی از استفاده از خدمات اینترنت همراه در قبض‌های مشترکان افزایش یابد. اسکات فیلیپس و سوزان اشمیث فیلیپس که در این مورد از اپل شکایت کرده‌اند، معتقدند اپل باید بابت تحمیل هزینه اضافی 5 میلیون دلار جریمه شود.

در صورت به روزرسانی سیستم‌عامل آیفون و مهاجرت به iOS 9 قابلیت Wi-Fi Assist فعال می‌شود. هدف اپل از این کار استفاده روان و مناسب از اینترنت اعلام شده تا در صورتی که سیگنال وای- فای کاربر ضعیف شود گوشی وی به طور خودکار از شبکه اینترنت اپراتور تلفن همراه استفاده کند.

با توجه به اینکه برخی کاربران از وجود این قابلیت اطلاع ندارند و برخی نمی‌دانند چگونه باید آن را از کار بیندازند، هزینه‌های زیادی به آنها تحمیل می‌شود همچنین اپل متهم شده که در این زمینه توضیحات کافی را در وب سایت خود ارائه نکرده است. گفتنی است، برای غیرفعال کردن این قابلیت کاربران باید به بخش تنظیمات سیستم عامل اپل مراجعه کرده و گزینه Cellular را انتخاب کنند سپس در انتها دکمه مربوطه را بیابند.


کاهش قیمت PS4 سونی در قاره اروپا

پس از کاهش قیمت پلی استیشن ۴ سونی در ژاپن و به دنبال آن در امریکا اکنون سونی اعلام کرد از این پس پلی‌استیشن ۴ را در اروپا با قیمت ۳۵۰یورو و در انگلستان به قیمت ۳۰۰پوند عرضه می‌کند. این تصمیم سونی به معنی تخفیف ۵۰ پوندی و ۵۰ یورویی برای ساکنان قاره سبز بوده و قیمت اعلام شده برای نسخه ۵۰۰گیگابایتی PS4 است. اکنون قیمت پلی‌استیشن در اروپا اندکی ارزان‌تر از نسخه ۵۰۰گیگابایتی رقیب سرسختش، اکس باکس وان است. سونی همچنین اعلام کرده که این تخفیف قیمت شامل برخی بازارهای غیراروپایی همچون نیوزیلند و استرالیا هم می‌شود و ساکنان آنجا اکنون به جای ۵۷۰ دلار تنها لازم است که ۴۵۰دلار برای خرید این کنسول بازی هزینه کنند. البته این کاهش قیمت و تخفیف از سوی سونی درست قبل از شروع فروش تعطیلات سال نو مسبوق به سابقه است. البته این شرکت قصد دارد با عرضه باندل‌های گوناگون پلی‌استیشن ۴ همچنان به فروش بیشتر و جبران ضرر تخفیف‌ها بپردازد. اگرچه این اخبار ممکن است اندکی لج خریداران قبلی را در آورد اما برای خریداران جدید حسابی خوشحال‌کننده و جذاب خواهد بود.


خلق حرکات انسانی در روبات‌ها با استفاده از ژنراتور

ایده روبات‌های نرم که اعضایشان حرکت‌های نرم و روان انسانی را تقلید کنند یک ایده جذاب است اما به طور معمول به دلیل استفاده از سخت‌افزارهای گوناگون و سنگین برای تامین حرکت و فعالیت آنها، این کار را کمی سخت می‌کند لذا تاکنون عملکرد انسانی آنها در زندگی واقعی بسیار نادر بوده است.

اما اکنون محققان دانشگاه اوکایاما یک عملگر (فعال‌کننده) هوای فشرده (پنوماتیک) طراحی کرده‌اند که می‌تواند حرکات خودکار پر پیچ و تابی را به صورت خودکار تولید و کنترل کند. این ماشین دقیق با تبدیل آب به گازهای هیدروژن و اکسیژن از طریق فرآیند کاتالیز (البته در کسری از ثانیه) میزان فشار را در مفاصل روبات تغییر می‌دهد همچنین در صورت لزوم با سرعت این عمل را به شکل معکوس دنبال می‌کند. همه این فرآیندها به سادگی با استفاده از الکتریسیته قابل انجام هستند. از آنجا که انجام این فرآیندها نیازی به هیچ فعالیت مکانیکی متحرک یا باز شدن دریچه‌یی ندارد بنابراین کاملا بی‌صدا انجام می‌شود. البته هنوز مشخص نیست که تا چه حد از این فرآیند توسط دانشمندان این دانشگاه آماده استفاده شده و در چه مرحله‌یی از کار هستند. آنها دو سال پیش برای نخستین بار این ایده را به شکل تئوری مطرح کردند و به تازگی دموی ویدیویی از شیوه عملکرد آن عرضه کرده‌اند. اما هنوز مشخص نیست تا چه حد این ایده در روبات‌های بزرگ و کوچک گوناگون اطراف ما قابل استفاده است. اما به گمانم کم کم باید برای رویارویی جدی با ایده روبات‌های انسان نمای غیرقابل تشخیص فیلم‌ها و داستان‌های علمی-تخیلی آماده شویم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر