اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۹۱

درگیری قاچاقچیان با 2 نفر از کارکنان منابع طبیعی بابل

به گزارش فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری در درگیری با قاچاقچیان دونفر از همکاران منابع طبیعی شهرستان بابل مجروح و راهی بیمارستان شدند. سرهنگ اسحاق محسنی گفت: این دو همکار که در کمین 3 قاچاقچی چوب در منطقه (که اتفاقا از یک خانواده بودند) جوند بندپی شرقی بابل بودند، پس از ایست و توقف اتومبیل قاچاقچیان و بعد از اینکه سوئیچ را برای جلوگیری از فرار آنها از اتومبیل خارج کردند، این سه قاچاقچی به مامورین حفاظتی حمله‌ور شده و آنها را به‌شدت کتک زدند که بعد از تماس یکی از همکاران حفاظتی با پلیس 110 و رسیدن نیروهای انتظامی منطقه، قاچاقچیان مزبور با ترک اتومبیل حامل چوب‌آلات و درختان قطع شده و اره موتوری خود، متواری شدند که مصدومین حادثه با کمک نیروهای انتظامی عازم بیمارستان در شهرستان بابل شده و درحال حاضر بستری و درحال مداوا هستند. می‌طلبد که مراجع قضایی منطقه با برخورد قانونی و جدی، متجاوزان و متخلفان را مجازات کرده تا عبرتی برای سایر تعدی‌گران به عرصه‌های منابع ملی و انفال باشد.


آمادگی مراکز بهداشتی مازندران جهت پذیرش مصدومان منا

دکترمحمد پنبه‌چی رییس کمیته بهداشت و درمان پدافند غیرعامل استان مازندران درخصوص ورود حجاج بیت‌الله‌الحرام به استان از آمادگی کامل این کمیته جهت پذیرش مصدومین حادثه تلخ و ناگوار منا و برنامه‌ریزی لازم جهت جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا خبر داد. وی با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: تمامی مراکز بهداشتی ودرمانی و بیمارستان‌های سطح استان اعم ازخصوصی و دولتی از تاریخ 7/7/94 لغایت 12/7/94 جهت پذیرش مصدومین و موارد مشکوک به بیماری کرونا آمادگی لازم را دارند. وی همچنین از استقرار تیم پزشکی و غربالگری حجاج و آموزش زائرین جهت آموزش چهره به چهره و ارائه بسته‌های آموزشی در فرودگاه ساری خبر داد و گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان به کلیه پایگاه‌های ۱۱۵ آماده‌باش کامل داده و ۲ دستگاه آمبولانس را نیز در فرودگاه جهت اعزام بیماران احتمالی به مراکز درمانی منتخب مستقر کرده است.


تجدید میثاق کارکنان راه و شهرسازی با شهدای دفاع مقدس

رییس اداره راه‌وشهرسازی شهرستان محمودآباد عنوان کرد: رییس و کارکنان راه‌وشهرسازی شهرستان محمودآباد در هفته دفاع مقدس با حضور در مزار شهدای غواص گمنام درمهدیه این شهرستان با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند. مهندس محسن غفاری ضمن اعلام این مطلب افزود: شهادت، والاترین درجه ایثار و عینی‌ترین نمود عشق به وصال معشوق و معبود است. وی ادامه داد: شهادت، جان‌نثاری در راه ارزش‌هاست و زنده نگهداشتن یاد و راه شهدای انقلاب وظیفه لاینفک مردم و مسوولان است. مهندس غفاری اظهار داشت: بزرگداشت شهدا و تجلیل از مقام شامخ آنها درحقیقت بزرگداشت ایمان، عشق، حماسه، شجاعت و کرامت انسانی و باعث تداوم انقلاب اسلامی بوده و به راستی که ملت ایران باید به وجود چنین مردانی در دامان خود ببالند و قدرشناس آنان و خانواده‌های صبورشان باشند. مهندس غفاری همچنین در دیدار با خانواده شهید یوسف‌زاده از کارکنان اداره راه‌وشهرسازی محمودآباد بیان کرد: حضور درجمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران مایه مباهات و افتخار است و باید این لحظات را که با یاد و خاطره آن عزیزان است، غنیمت شمرد.


برگزاری دوره آموزشی

ایمنی و امداد در اراک

واحد حفاظت، ایمنی و سلامت کار امور آب و فاضلاب شهرستان اراک از برگزاری دوره آموزشی ایمنی و امداد درمواجهه با خطر گازگرفتگی در منهول‌های فاضلاب به همت این امور و همکاری اداره حفاظت ایمنی و سلامت کار شرکت خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی حشمت‌الله عباسی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اراک در این رابطه اظهار داشت: این دوره آموزشی در راستای پیشگیری از بروز حوادث برای پرسنل بهره‌برداری شبکه فاضلاب برگزار شده است.


آغاز گازرسانی به برخی روستاهای استان مرکزی

جواد مهندس مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از مرحله انتخاب پیمانکار اجرای گازرسانی به روستاهای آقبلاغ و چهارحد از توابع رازقانِ زرندیه دراستان مرکزی درکمیسیون مناقصات این شرکت خبر داد. مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: در مناقصه مذکور 9 شرکت با ارائه قیمت پیشنهادی جهت اجرای پروژه مذکور به رقابت پرداختند که شرکت «اندیشه‌سازان لجور» با مبلغ پیشنهادی 3میلیارد و900میلیون ریال به عنوان برنده این مناقصه انتخاب شد. جواد مهندس افزود: جهت اجرای این پروژه نیاز به انجام 16هزارو300متر شبکه گاز از نوع پلی‌اتیلن همچنین نصب و اجرای 115 مورد علمک گاز است که اجرای تمام این مراحل، توسط شرکت «اندیشه‌سازان لجور» انجام خواهد شد. مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در ادامه افزود: هزینه کلی تامین کالا و اجرای گازرسانی به این دو روستا بالغ بر 8میلیارد و137میلیون ریال برآورد شده است که پس از گازرسانی به روستاهای آقبلاغ و چهار حد از توابع رازقانِ زرندیه، ساکنین 115 خانواری این روستاها از نعمت ارزشمند گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد، قابل ذکر است مدت اجرای این پروژه 180روز تقویمی درنظر گرفته شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر