حمله هکرهای ناشناس به سایت‌های سعودی

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۸۹

اعضای گروه هکری ناشناس یا Anonymous با حمله به وب‌سایت‌های رسمی وابسته به آل‌سعود به اعدام قریب‌الوقوع علی محمد باقر النمر به جرم مشارکت در تظاهرات ضدسعودی اعتراض کردند. باقر النمر از سوی دولت سعودی متهم به تشویق دیگران به شرکت در تظاهرات دولتی در 17سالگی شده است. قساوت حکومت سعودی در برخورد با هزاران معترض به روش‌های مملکت‌داری قرون وسطایی حاکمان این کشور، باعث اعتراض‌های گسترده بین‌المللی شده است.

علی محمد باقر النمر که هم‌اکنون 21ساله است در سال‌های 2012 و 2013 اعتراضاتی را برای حمایت از روش استبدادی حکومت‌داری سعودی سازمان‌دهی کرد و دستگیر شد. با توجه به رد فرجام‌خواهی حکم اعدام وی این احتمال وجود دارد که باقر النمر هر لحظه اعدام شود. وی برادرزاده روحانی برجسته شیعی شیخ نمر باقر النمر است.

گروه هکری ناشناس در بیانیه خود پس از هک سایت‌های دولتی سعودی اعلام کرده است: علی محمد النمر یک جوان بی‌گناه است که در عربستان سعودی به مرگ محکوم شده و ما نمی‌توانیم نظاره‌گر این وضعیت باشیم. هکرهای یادشده با انتشار ویدیویی به شاه و دولت سعودی هشدار داده‌اند که باید النمر را هر چه زودتر آزاد کند و با توجه به نادیده گرفته شدن پیام‌های قبلی در این زمینه اقدامات دیگری هم در این زمینه به عمل می‌آید. ازجمله وب‌سایت‌های هک‌شده سعودی می‌توان به سایت‌های وزارت دادگستری، بانک مرکزی عربستان و چند سازمان و موسسه دولتی دیگر اشاره کرد. این حملات از نوع denial of serviced (DoS) بوده‌اند. هکرهای ناشناس فهرست بزرگی از سایت‌های سعودی را برای حمله پیشنهاد داده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر